به احتمال زیاد؛

پنجشنبه اول ماه مبارک رمضان است

کدخبر: 2210590

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که «حدد ۱۲۰ گروه در نقاط مختلف کشور در روز چهارشنبه ۲۹ شعبان به رویت هلال ماه می‌پردازند»، گفت: پیش‌بینی این است که هلال ماه به سادگی در روز چهارشنبه دیده می‌شود و پنجشنبه روز اول ماه مبارک رمضانی است

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا موحد نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) 25 اردیبهشت ماه با بیان این‌که «در دیدن هلال ماه مبارک رمضان امسال هیچ مشکلی وجود ندارد و به احتمال زیاد روز چهارشنبه هلال ماه به سادگی دیده می‌شود» اظهار کرد: حدود 120 گروه در روز چهارشنبه در نقاط مختلف کشور به استهلال هلال ماه می پردزاند و پیش بینی این است که این هلال به سادگی دیده می شود اگر به احتمال ضعیف هلال ماه رویت نشد به اطلاع ملت شریف می‌رسد.

وی افزود: هلال ماه مبارک رمضان امروز در هیچ یک از کشورها قابل رویت نیست. البته آن‌ها یک تقویم ام‌القری دارند که می‌گویند ماه از مقارنه گذشته باشد و ماه بعد از خورشید غروب کند، اگر این دو شرط باهم باشد اول ماه است و برخی از کشورها این را به عنوان تقویم استفاده کرده و براساس همین تقویم روز اول ماه مبارک رمضان را اعلام می کنند اما در اکثر کشورها تا هلال ماه دیده نشود، اول ماه را اعلام نمی‌کنند.

این عضو ستاد استالال دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: غروب امروز مشخص می‌شود که عربستان فردا را به عنوان اول ماه مبارک رمضان اعلام می‌کند یا نه. در غرب آمریکای شمالی و جنوبی یعنی اقیانوس آرام رویت هلال ماه دیده می شود. تمام داده‌های نجومی نشان می‌دهد که ماه قابل رویت نیست .متاسفانه در برخی از کشورها رویت هلال ماه را به صورت علمی و کارشناسی انجام نمی‌دهند اما خوشبختانه ما در ایران رویت هلال ماه را به صورت کاملا دقیق انجام می‌دهیم. گاهی برخی در دیدن هلال ماه دچار توهم می‌شوند طبق گزارشی نشان داده شده که دربین صد نفر برای دیدن هلال ماه 15 نفر دچار توهم در دیدن هلال می‌شوند. بر همین اساس در ستاد استهلال سوالات دقیقی را می‌پرسیم و گزارشات آن را خدمت مقام معظم رهبری ارائه می دهیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: