چین بیانیه مشترک کشورهای گروه ۷ را غیرمسئولانه نامید

کدخبر: 2203267

وزارت خارجه چین بیانیه مشترک کشورهای گروه ۷ درباره مناقشات دریای چین جنوبی را غیرمسئولانه نامید و خواستار توجه بیشتر آنان به واقعیت‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین ضمن انتقاد از بیانیه مشترک کشورها عضو «گروه ۷»، موضع آنان درباره دریای چین جنوبی را غیرمسئولانه نامید.

به نوشته سایت شبکه خبری سی‌‌.ان‌.ان، لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت «ما از کشورهای مربوطه می‌خواهیم به واقعیت‌ها بویژه زمانی که به مسائل دریایی مربوطه می‌شود، احترام بگذارند. آن‌ها باید وقتی بر همکاری و توسعه متمرکز می‌شوند، به تلاش کشورهای منطقه برای ثبات احترام بگذارند و از تشدید مشکلات اجتناب کنند و از اظهارات غیرمسئولانه خودداری نمایند».

کشورهای گروه۷ (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا) روز ۲۳ آوریل بیانیه مشترکی را منتشر کردند که طی آن درباره مناقشات دریایی در دریایی چین جنوبی اظهار نگرانی کرده بودند. کشورهای گروه۷ خواستار تلاش‌های دیپلماتیک برای خلع تسلیحات از مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی شدند. وزارت خارجه چین مخالفت جدی خود با هر اقدام یکجانبه ‌ای که تنش‌ها را در منطقه افزایش داده و ثبات منطقه را تضعیف کند، اعلام کرد.

چین مدعی مالکیت بر دریای چین جنوبی است و چندین جزیره مصنوعی در این منطقه بنا کرده است اما کشورهای منطقه و کشورهای دیگر از جمله انگلیس و آمریکا دریای چین جنوبی را بخشی ازآب‌های آزاد بین‌المللی می‌دانند و در آن آمد و شد داشته و گاهی به جزایر مصنوعی ساخته چین نزدیک می‌شوند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: