فارس گزارش می‌دهد

ویترین خالی «بازار» در جشنواره جهانی فیلم فجر

کدخبر: 2203036

بخش بازار (مارکت) جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در پردیس چارسو که قرار بود مکانی برای تبادلات فرهنگی بین ایران و دیگر کشورها باشد، امسال حضوری کم‌رمق را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار سینمای خبرگزاری فارس، بخش مارکت جشنواره بین المللی فیلم فجر در طبقه هفتم پردیس چارسو قرار دارد، در این فضا بخشی به غرفه های فیلم های ایرانی و بخشی به غرفه دیگر کشورها ـ از اروپا گرفته تا آسیا ـ اختصاص یافته و یکی از اهدافش نیز برقراری ارتباط صحیح بین ایرانیان و کارشناسان خارجی بود که البته اینطور مشخص است که چنین اتفاقی کمتر در این بخش رخ داده است.

در روزهای ابتدایی جشنواره که به این بخش سر می زنیم خبری از کارشناس و منتقد و ارتباطات بین ایرانیان و خارجی ها نیست، تنها عده ای غرفه دار در این غرفه ها حضور دارند و در بخش غرفه های ایرانیان باز تعداد بیشتری افراد شاهد هستیم اما از همان ابتدا تعداد کاتالوگ ها و شرایط غرفه های خارجی نشان از کم رونقی این حوزه را دارد.

در این بخش غرفه هایی از کشورهای اتریش، ترکیه و لبنان که شکل و شمایل درستی هم نگرفته و هیچ چیدمانی جز میز و صندلی در آنها نمی بینیم.

غرفه کشور امارات متحده که البته در چند بخش گسترده شده تقریبا خالی است، تنها یکی از غرفه های آنها دارای یک غرفه دار است. تنها غرفه ای که در آن چند نفر مشغول به کار هستند و مانیتوری برای عرضه محصولات تدارک دیده شده و کاتالوگ های زیادی در آن می بینیم، غرفه افغانستان است.

غرفه های دیگری نیز برای کشورهای فرانسه، لبنان و آلمان وجود دارد که آنها نیز خلوت و برخی بدون هیچ فعالیتی درشان بسته است.

در غرفه ترکیه کاتالوگ هایی از برخی فیلم های ایرانی نمایش داده می شود یکی از آنها به عنوان رسانه «آیت» نام دارد که در استانبول فعالیت می کند. آثاری چون امپراطور جهنم، به وقت شام، سوتفاهم با توضیحاتی معرفی شده است.

سینمای تاتارستان از دولت فدرال روسیه نیز کاتالوگ هایی را در بخش مارکت توزیع کرده است.

اما در روزهای پایانی که به مارکت سر می زنیم باز هم شرایط به همان گونه است و برخی متصدیان غرفه می گویند که دیگر همین غرفه دار و خارجی هایی هم که در این بخش بودند، به کشورهای خود بازگشته ان و در واقع عملا فعالیتی در این غرفه ها وجود ندارد.

باید از مسئولان جشنواره پرسید آیا هدف از تهیه و تدارک این فضا با هزینه های زیاد و محدودیتی که برای بازدیدکنندگان از این بخش قائل شده اند، امسال تأمین شده است و آیا این بخش توانسته به توسعه ارتباطات فرهنگی کشورمان با دیگر کشورها کمک کند؟

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: