معرفی موزه/ ۱۳۸

اولین موزه صحرایی ایران کجاست؟ + تصاویر

کدخبر: 2203029

شهر تبریز، موزه‌های مختلفی را در خود جای داده و از این منظر برای گردشگران حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهر تبریز که هم اکنون پایتخت گردشگری کشور های اسلامی در سال ۲۰۱۸ به حساب می آید، موزه های مختلفی را در خود جای داده و از این منظر برای گردشگران حائز اهمیت است.

از موزه های شهر تبریز می توان به موزه آذربایجان، خانه مشروطه، موزه استاد شهریار ، موزه تاریخ طبیعی، موزه قاجار، موزه سفال، موزه سنجش، موزه قرآن و کتابت، موزه عصر آهن، عمارت شهرداری و موزه ارامنه اشاره کرد.

اولین موزه صحرایی ایران کجاست؟ + تصاویر

سایت موزه عصر آهن تبریز، در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ در شمال، شمال شرقی و شمال غربی مسجد کبود تبریز گشایش یافت.

این سایت موزه از سال ۱۳۸۵ به عنوان اولین موزه صحرایی ایران کارش را شروع کرد. موزه ای که به شکل طبیعی در محوطه کاوش های باستان شناسی برقرار شد و گورستان و آثار سفالی مربوط به عصر آهن را در معرض دید عموم قرار داد.

اولین موزه صحرایی ایران کجاست؟ + تصاویر

عصر آهن در دانش باستان شناسی به دوره ای اطلاق می شود که بشر در آن دوره استفاده زیادی از عنصر آهن برای ساخت ابزار و جنگ افزار می کرده است.

اولین موزه صحرایی ایران کجاست؟ + تصاویر

بنا بر این گزارش، ۳۸ گور که به صورت جنینی شکل گرفته اند در موزه عصر آهن تبریز به نمایش گذاشته شده اند. اینین گور ها در سال ۱۳۷۶ به دست آمدند و به نظر می رسد اکثر آن ها متعلق به افرادی هستند که در سنین پایین درگذشته اند. کودکان با اسباب بازی هایشان دفن شده اند؛ البته بزرگسالانی که در این گورستان تاریخی دفن شده اند، در کنار جواهر ها و ابزار جنگی شان آرام گرفته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: