صادق‌نیت مطرح کرد؛

درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب رانندگان حرفه‌ای

کدخبر: 2202910

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب از خوابی و بهبود فوق العاده کیفیت خواب رانندگان حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خسرو صادق نیت رئیس مرکز تحقیقات و اختلالات خواب در حاشیه هشتمین همایش اختلالات خواب که امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که شیفت کار یا شب کار دچار عارضه خواب آلودگی شده و همین مسئله تاثیر منفی بر روی شغل و آنها می گذارد به طوریکه 40 درصد از تصادفات مرگبار مربوط به مسئله خواب آلودگی و اختلالات ناشی از آن است.

وی ادامه داد: اختلالات خواب شغلی بر سلامت افراد تاثیر منفی می گذارد و امروزه سعی کرده ایم با شناسایی عوامل خواب آلودگی و اختلالات ناشی از آن عوارض مربوط به این بیماری را در افراد جامعه کنترل کنیم.

30 درصد از شاغلان، شب کار هستند

رئیس مرکز تحقیقات و اختلالات خواب با اشاره به اینکه 30 درصد از شاغلان، شب کار هستند، عنوان کرد: شب کاری علاوه بر اختلالات خواب عوارض دیگری مانند مشکلات قلبی، گوارشی به همراه دارد و بی خوابی و مشکلاتی را برای مادران باردار به همراه دارد.

وی تاکید کرد: برای معاینات سلامتی در زمینه های مختلف از جمله اختلالات خواب حدود 10 سال است که برنامه مشخص و مدونی تدوین شده است و افرادی مانند رانندگان هر سال مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود هر مشکلی به بخش مربوطه ارجاع داده می شوند.

صادق نیت گفت: بر اساس قانون سالی یکبار مشاغل حساس مانند لوکوموتیو رانان و رانندگان حرفه ای مورد ارزیابی و معاینه قرار می گیرند و امروزه برنامه منظمی برای رانندگان حرفه ای در کشور وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: