اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

راه‌اندازی کافه‌های سیار اوتیسمی‌ها در تهران

کدخبر: 2202896

مدیرکل بهزیستی استان تهران از راه‌اندازی کافه‌های سیار در شهر تهران با مدیریت نوجوانان اوتیسمی بالای ۱۶ سال خبر داد.

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طی روزهای آینده چندین کافه سیار در سطح خیابان های شهر تهران با مشارکت و مدیریت نوجوانان مبتلا به اوتیسم راه اندازی می شود و آغاز به کار خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: کافه های سیار اوتیسمی ها برای نخستین بار در کشور راه اندازی و اجرایی می شود و به شرط موفقیت، این طرح در سایر استان های کشور نیز اجرا خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اضافه کرد: کافه های سیار اوتیسمی ها از طریق اتوبوس های وی‍‍ژه راه اندزی می شوند و در صدد هستیم برای ادامه این کار و اجرای هر چه بهتر آن از همکاری شهرداری تهران نیز بهره مند شویم.

اسدی خاطرنشان کرد: از آنجا که همیشه خبرهای بد در خصوص بیماری اوتیسم منتشر می شود، در صدد هستیم تا با ایجاد فرصت فعالیت برای بیماران مبتلا به اوتیسم، آنان را توانمند سازیم و به فعالیت های عادی زندگی اجتماعی بازگردانیم و همچنین سعی داریم که نگاه مردم را به این موضوع تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: در فعالیت کافه های سیار اوتیسمی های پایتخت هم کودکان و نوجوانان مبتلا به سندرم داون و هم کودکان مبتلا به اوتیسم حضور خواهند داشت و به تدریج بر تعداد کودکان توانمند در این حوزه افزوده می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران یادآور شد: آغاز به کار کافه های سیار کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم و فعالیت این افراد در چنین مشاغلی گام موثری در توانمندسازی آن ها به شمار می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: