فروش سربازی تا کِی ادامه دارد؟

کدخبر: 2202892

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تاریخ پایان پرداخت جریمه غیبت سربازی را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛؛ سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح اظهار کرد: مقررات مربوط به قانون جریمه مشمولان غایب در سال ۹۷ به نسبت سال گذشته تغییرات عمده ای نداشته و تمامی مشمولانی که تا پایان امسال بیش از ۸ سال غیبت دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و پرداخت مبلغ جریمه، نسبت به تعیین وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که مبلغ جریمه به نسبت سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: مشمولانی که در سال گذشته واجد شرایط این نوع معافیت بوده اند، اما به دلایلی موفق به بهره مندی از این امتیاز نشده اند، یک سال به مدت غیبت آنان افزوده و براین اساس باید ۱۰ درصد جریمه بیشتری را پرداخت کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح در مورد تغییرات این امتیاز گفت: در تبصره ۱۱ بند ب. قانون بودجه کشور سال ۹۷، مبلغ جریمه برای آن دسته از متقاضیانی که خانواده آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی هستند، ۷۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است، در حالی که در سال گذشته این تسهیلات برای مشمولان که خود تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی بوده اند، در نظر گرفته شده بود.

این مقام مسئول ادامه داد: مشمولان متاهل از ۵ درصد تخفیف برخوردار بوده و به ازای هر فرزند آنان نیز ۵ درصد از مبلغ جریمه کسر خواهد شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو های مسلح عنوان کرد: در قانون بودجه امسال ۵ درصد از درآمد حاصل از این قانون برای مهارت آموزی سربازان در پادگان ها در اختیار سازمان فنی و حرفه ای کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مشمولان واجد شرایط می توانند مبلغ جریمه را به صورت نقدی و یا اقساط پرداخت کنند که در شیوه اقساطی، باید مبلغ جریمه تا پایان سال ۹۷ به طور کامل تسویه شود.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: از آنجا که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشوربا بیش از ۸ سال غیبت، اجازه تردد به کشور را نخواهند داشت، لذا باید با انجام خدمت سربازی و یا بهره مندی از این امتیاز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: