سرمربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولین:

انتخاب شناگران اعزامی به جاکارتا بر اساس شرایط اعلام شده از سوی میزبان است

کدخبر: 2202866

سرمربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولین گفت: انتخاب نفرات و کلاس‌های پزشکی آنها بر اساس اعلام شرایط میزبان بازی‌های پاراآسیایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین اقبالی، سرمربی تیم ملی شنای جانبازان و معلولین، در حاشیه اولین اردوی تیم ملی برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، پیرامون برنامه‌های اجرا شده در این اردو و شرایط انتخاب ملی‌پوشان گفت: این اردو با دعوت از ۱۲ شناگر که در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ سال گذشته موفق شدند بهترین رکوردها را به ثبت برسانند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: البته به این معنی نیست که این افراد ترکیب ثابت تیم ملی باشند. تا زمانی که فرصت برای اعلام اسامی نهایی وجود دارد، افرادی که تصور می‌کنند شرایط خوبی دارند و رکوردهای مد نظر انجمن را به ثبت رسانده‌اند، می‌توانند در روز پایانی اردو در رکوردگیری شرکت کنند و اگر حائز شرایط مورد نظر بودند به اردو دعوت می‌شوند.

اقبالی تصریح کرد: در نهایت انتخاب نفرات و کلاس‌های پزشکی آنها بر اساس اعلام شرایط میزبان خواهد بود. اینکه کمیته برگزاری مسابقات چه ماده‌ها و کلاس‌هایی را برای رقابت اعلام کند و همینطور اینکه آیا ادغامی در برخی کلاس‌ها صورت می‌گیرد یا خیر، عواملی هستند که روی انتخاب نفرات نهایی بسیار تاثیر گذار هستند.

سرمربی تیم ملی افزود: در این اردو از ۸ کلاس پزشکی شناگر داریم و خوشبختانه ورزشکاران ما همگی رکوردهای ورودی بازی‌های پاراآسیایی را به ثبت رسانده‌اند و با تما م قوا مشغول آماده شدن هستند. شنا رشته‌ای سخت و در واقع «اَبَر»‌ ورزش است. برای موفقیت در این رشته باید خیلی تلاش کرد و تمرینات مستمر داشت.

وی گفت: حضور در میادین متعدد بین‌ المللی کمک می‌کند تا تجربه شناگران بیشتر شده و در مسابقات مهم نتایج خوبی بدست آوردند. متاسفانه در رشته شنا اعزام‌های برون مرزی ما به شدت کم است و امیدواریم در این زمینه نیز تغییراتی ایجاد شود چرا که هر چه شناگران در مسابقات بیشتری شرکت کنند به همان اندازه تجربیات بیشتری خواهند داشت و در میادین مهمی چون پارالمپیک و مسابقات جهانی نتیجه بهتری می‌گیرند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که رقیبان سخت در حال آماده سازی و تمرین هستند و روز به روز پیشرفت می‌کنند.

اقبالی تصریح کرد: به عنوان مثال مسابقات پاراآسیایی جوانان امارات فرصت بسیار خوبی بود تا ورزشکاران جوان کشورمان بتوانند شرایط خود را محک بزنند و هر چه از این دست مسابقات بیشتر باشد به پیشرفت شنا در بخش جانبازان و معلولین کمک می‌کند.

سرمربی تیم ملی افزود: با تمام اینها کادر فنی تیم ملی و مربیان خالصانه و عاشقانه تلاش می‌کنند و از جان دل برای پیشرفت ملی‌پوشان مایه می‌گذارند و ورزشکاران نیز با وجود تمام مشکلاتی که دارند در ایام خارج از اردو نیز به صورت مستمر تمرین می‌کنند و امیدوارم مجموع این زحمات و تلاش‌هایی که شده منجر به کسب نتایج خوبی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شود.

وی در خصوص مسابقات جهانی آلمان گفت: این مسابقات هر 2 سال یکبار در برلین برگزار می‌ شود و بعد از پارالمپیک مهم‌ ترین رویداد شنا محسوب می‌شود. با توجه به تغییراتی که در کلاس‌بندی شنا رخ داده، شناگران باید کلاس‌بندی های خود را در این مسابقات به تایید برسانند و از این رو حضور در آن اهمیت دارد. به پارالمپیک ایران نیز سه سهمیه داده شده که بر اساس اولویت کلاس‌بندی و رکوردها و کسب نتایج احتمالی در جاکارتا، 3 ملی‌پوش انتخاب شدند و انتظار داشتیم سهمیه بیشتری از طرف برگزار کننده به ایران تعلق می گرفت.

اقبالی در همین زمینه افزود: البته شناگرانی که در این مسابقات نیستند در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا کلاس‌بندی آنها مجدد بررسی می‌شود و با توجه به تمهیداتی که کمیته ملی پارالمپیک در زمینه کلاس‌بندی پیش‌بینی کرده، به احتمال قوی به مشکلی برنخواهیم خورد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شنا رشته‌ای است که باید کسب آمادگی در آن طولانی مدت صورت پذیرد. در این اردو اصلاح تکنیک و تمرینات آمادگی جسمانی انجام شد و برگزاری مستمر اردوها کمک می‌کند تا مربیان هماهنگی بیشتری جهت ادامه تمرینات و آنالیز شرایط در ایام باقی مانده تا مسابقات داشته باشند.

اولین اردوی تیم ملی شنا جانبازان و معلولین با دعوت از ۱۲ ورزشکار، به سرمربی گری محمد حسین اقبالی و مربیگری مهدی ضیایی و علیرضا ایزدی، از ۳۱ فروردین آغاز شده و تا ۷ اردیبهشت ماه در جریان خواهد بود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: