با حکم وزیر علوم؛

«سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران» منصوب شد

کدخبر: 2202344

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران» منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهرنقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی حجت اله ایوبی را به سمت «سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران» منصوب کرد.

در حکم انتصاب منصور غلامی آمده است :

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب عالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران» منصوب می شوید .

انتظار دارم در هماهنگی با نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، همکاری فعال و هم افزایی مستمر با همه نهادهای ذی ربط در کشور تقویت شود و از ظرفیت کارشناسان آن کمیسیون و نیز دانش و تخصص دانشمندان و صاحب نظران در سطح کشور استفاده شود .

داشته های تاریخی و تمدنی و توانمندی های علمی و فرهنگی ایران عزیز می تواند پشتوانه تدوین و ارائه طرح ها و برنامه های مورد نظر کشورمان در یونسکو قرار گیرد که تحقق مطلوب آن مستلزم خودباوری، دانش حرفه ای، نظم، دور اندیشی و تلاش نظام مند است .

امید است براساس مبانی و ارزش های ایرانی -اسلامی و اهداف بلند مندرج در اسناد ملی در حوزه های آموزش، فرهنگ، علوم و ارتباطات، به ایفای وظایف محوله در چارچوب مصوب اهتمام ورزید و در این راه موفق و موید باشید .

حجت الله ایوبی، متولد ۱۳۴۲ در شهرستان چالوس است. دکترای علوم سیاسی از دانشگاه لیون دو فرانسه دارد و دارای دو فوق لیسانس در رشته های علوم سیاسی از فرانسه و معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) می باشد. دکتر ایوبی هم اکنون دانشیار دانشگاه تهران و مولف ۱۰ کتاب و بیش از بیست مقاله علمی است و نزدیک به یکصد رساله فوق لیسانس و دکتری را راهنمایی و مشاوره کرده است. او همچنین استاد داور و رئیس هیات داواران چندین رساله دکتری در فرانسه بوده و ارتباطات علمی با دانشگاههای معتبر این کشور به عنوان استاد مدعو داشته است .

وی، مسئولیت های اجرایی و دیپلماتیک متعددی داشته است که مهمترین آنها عبارتند از: معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، قائم مقام بنیاد سعدی و معاون آموزش، رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو، موسس و مدیرعامل بنیاد شمس تبریزی و مولانا، معاون اجتماعی فرهنگی وشوراهای وزیر کشور، معاون اجتماعی و فرهنگی بازرسی کل کشور، رئیس ستاد سیمرغ برای برگزاری جشن‌های سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی در سراسر کشور، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، رئیس دانشکده علوم سیاسی .

از نظر سوابق علمی، ایوبی در جایگاه مدیر مسئول فصلنامه شمس تبریزی و مولانا، عضو شورای علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی، مدیر مسئول فصلنامه انقلاب اسلامی، عضو هیئت تحریریه مجله فرانسوی کلمات دانشگاه لیون دو فعالیت داشته و در چندین شورای علمی عضویت داشته است

وی به زبان فرانسه، انگلیسی و عربی تسلط داشته و با زبان روسی نیز تا حدودی آشنایی دارد .

او همچنین دارای نشان عالی فرهنگ و هنر از دولت تاجیکستان، نشان رودکی از دولت تاجیکستان، دکترای افتخاری از دانشگاه هنر تاجیکستان و نشان لرمانتف از انجمن ادبی می باشد .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: