یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب

دخالت در قوه مجریه به دلیل رعایت نشدن تفکیک قواست

کدخبر: 2202340

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به برخی دخالت‌های دستگاه‌های نظارتی در کار قوه مجریه گفت: اگر تفکیک قوا به درستی اجرا شود، این مشکل هم حل می‌شود.

قربانعلی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره سخنان رئیس جمهور مبنی بر دخالت برخی دستگاه‌های نظارتی در کار قوه مجریه، اظهارکرد: برای آن که یک سیستم حکومتی بتواند وظایف قانونی خود را به خوبی انجام دهد، حتما باید اقدامات در فرآیندهای قانونی پیگیری شود تا هم این اقدامات به خوبی اجرا شده و هم دستگاه‌های نظارتی بتوانند به خوبی فعالیت‌های اجرایی و قانونگذاری را رصد کنند.

وی در ادامه افزود: در کشور ما به دلایل متعددی حوزه‌های اجرایی و نظارتی با یکدیگر تداخل دارند و حوزه‌های نظارتی خودشان در حوزه‌های اجرایی و قضایی حضور دارند. وقتی دستگاه اجرایی طبق قانون اقدامی انجام می‌دهد، اگر آن اقدام منافع بخشی از دستگاه‌های نظارتی را تامین نکند، آن دستگاه نظارتی وارد می‌شود تا مسیر را در جهت اهداف و منافع خود تغییر دهد. من معتقدم مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به حل این مشکل کمک کند، تفکیک قواست. ما فقط تفکیک قوا را روی کاغذ داریم در حالی که اگر تفکیک قوا رعایت می‌شد، دستگاه‌ها و نهادها در کار یکدیگر دخالت نمی‌کردند.

این عضو حزب اعتماد ملی در پایان با اشاره به اینکه اکنون رعایت نشدن تفکیک قوا شاهد دخالت دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های نظارتی در کار قوه مجریه هستیم، گفت: یک بار دیگر باید بررسی کنیم که کدام حوزه‌ها تداخل وظایف دارند یا در کار هم دخالت می‌کنند تا بدین وسیله تفکیک قوای مناسبی را با معیارهای مشخصی طراحی کنیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: