طرح سوالات ۵ نماینده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس

کدخبر: 2202337

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح سوالات ۵ نماینده از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون متبوع‌اش سخن گفت.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون فرهنگی سوالات نمایندگان زابل، قزوین، بافق از سیدعباس صالحی پرسیده شد که قرار شد طی دو هفته آینده بین این نمایندگان و وزیر نشست مشترکی تشکیل شود تا توضیحات تکمیلی در موضوعات سوالات بیان شود تا این نمایندگان قانع شدن یا نشدنشان را اعلام کنند. همچنین یک نماینده از توضیحات وزیر قانع نشد ولی نماینده پنجم توضیحات صالحی را قانع‌کننده دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موضوع سوالات شش گانه نمایندگان سوال‌کننده گفت: حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل درباره استفاده نشدن از ظرفیت فرهنگی عظیم اربعین، سیده فاطمه زرآبادی نماینده مردم قزوین درباره نحوه توزیع یارانه مطبوعات، محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق دلایل غلبه داشتن نگاه امنیتی بر نگاه فرهنگی به مراسم روز کوروش از سیدعباس صالحی سوال پرسیدند که قرار شد طی دو هفته آینده این نمایندگان نشست دیگری با وزیر داشته باشند تا توضیحات دقیق‌تری پیرامون سوالاتشان از وزیر فرهنگ بشنوند.

نماینده مردم لارستان در مجلس ادامه داد: احمد سالک نماینده مردم اصفهان درباره دلایل توقف اجرای طرح اشتراک نشریات و آثار منفی آن بر وضعیت شغلی کارگران و بازار نشر از وزیر فرهنگ سوال پرسید که توضیحات این وزیر برای این نماینده قانع‌کننده بود.

وی با اشاره به دو سوال نماینده مردم بوشهر از سیدعباس صالحی گفت: حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری دو سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید. سوال اول این بود که نحوه هزینه‌کرد نیم درصد درآمد شهرداری‌ها که باید صرف کتابخانه‌های عمومی کشور می‌شد، چگونه است و سوال دوم وی درخصوص علت اعزام غیرکارشناسی روحانیون در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که پس از توضیحات وزیر، نماینده سوال‌کننده این توضیحات را قانع‌کننده ندانست.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: