نقوی‌حسینی: کره شمالی در مذاکره با آمریکا دست برتر را دارد

کدخبر: 2202324

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه کره شمالی در مذاکره با آمریکا دست پر و برتر را دارد، گفت: کره شمالی در بحث هسته‌ای به هر آنچه می‌خواهد رسیده است و دیگر دلیلی برای ادامه آزمایش‌های هسته‌ای ندارد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی و آمادگی برای انجام مذاکره با آمریکا،‌ گفت: کره شمالی طی سال‌های گذشته خودش را به سطحی رسانده که بتواند در مذاکرات مشت پری داشته و امتیازات لازم را بگیرد، بنابراین اکنون برای ورود به مذاکرات حرفی برای گفتن دارد، آمریکا هم که از کره شمالی برای مذاکرات دعوت کرده،‌ می‌داند که این کشور چه شرایطی را داراست.

وی ادامه داد: بر این اساس فکر می‌کنم که کره شمالی زمان خوبی را برای مذاکرات انتخاب کرده است و قطعا الان نتیجه می‌گیرد چون متقاضی مذاکره آمریکایی‌ها هستند، آنها از رهبر کره شمالی برای مذاکره دعوت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعلیق آزمایش‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی، گفت: کره شمالی دیگر نیازی به آزمایش هسته‌ای ندارد چون به هر آنچه که می‌خواسته، دست پیدا کرده است.

وی در پیش‌بینی از آینده روابط کره شمالی و آمریکا، گفت: روابط کره شمالی با غرب تنها تابع مناسباتش با آمریکا نیست و مناسبات با کشورهایی همچون چین و روسیه هم مطرح است لذا نمی‌توان درباره آینده این روابط پیش‌بینی روشنی داشت.

نقوی‌حسینی در عین حال با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، ‌گفت:‌ حتی اگر کره شمالی با آمریکا به توافق برسد، در انتها اتفاقی همچون برجام رخ می‌دهد، ‌کما اینکه دست برتر با کره شمالی است.

وی در پایان درباره هدف ترامپ جهت گفت‌وگو با رهبر کره شمالی، گفت: فشار جامعه جهانی باعث این اتفاق شد. مواضع ترامپ با کره‌شمالی بسیار کند بود، حتی از حرکات نظامی صحبت می‌کرد ولی اینکه به یک باره دعوت از مذاکره کرد ناشی از فشار سیستم داخلی آمریکا است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: