سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خروج ترامپ از برجام بعید نیست/ آمریکا پشیمان می‌شود

کدخبر: 2202323

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار گفت: با توجه به برنامه‌ها و رفتارهای ترامپ اصلا بعید نیست که از برجام خارج شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسين سبحانی نيا دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام در 22 اردیبهشت گفت: با توجه به برنامه هایی و رفتارهایی که تاکنون از ترامپ دیده ایم اصلا بعید نیست که از برجام خارج شود.

وی ادامه داد: هم پیمانان آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در تلاش اند تا آمریکا در برجام بماند و حتی وعده هایی هم در این مورد به ترامپ داده اند.

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که اگر برجام را برهم بزنند در زمینه هسته ای به سرعت به مرحله قبل از برجام برمی گردد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نيا گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود قطعا پشیمان می شود. چرا که ما گزینه های بسیاری داریم و بدون برجام هم مشکلی نخواهیم داشت چرا که برجام تاکنون دستاورد آنچنانی برای ما نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان با وجود همه توطئه های دشمنان و سنگ اندازی های آنان توانستیم به پیشرفت های زیادی دست یابیم، اضافه کرد: از ابتدا هم پیش بینی می کردیم که ممکن است آمریکا به تعهداتش پایبند نباشد.

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به دنیا ثابت کردیم که آمریکا به هیچ تعهد بین المللی اش پایبند نیست و آمریکا دیگر قادر نخواهد بود اجماعی علیه کشورمان ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نيا اظهار کرد: آمریکا در جریان برجام تمام توان خود را به کار گرفت تا ما نتوانیم از منافع برجام در زمینه تجارت، صنعت و... بهره ببریم.

وی اظهار کرد: اگر آمریکا از برجام خارج شود قطعا کشورمان نیز در برجام نخواهد ماند. چنانچه می شنویم که برخی دائم در بوق ادامه برجام بدون آمریکا می دمند.

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: باید مسئولان قاطعانه و انقلابی تصمیمی مناسب در مورد برجام بگیرند چرا که تانون آمریکا بارها و بارها اقدام به نقض آن کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نيا با تاکید بر عبرت گرفتن از تجربه برجام برای آینده کشور، تصریح کرد: باید از مذاکرات برجام درس عبرت بگیریم و مسئولان بدانند که راه پیشرفت تکیه به توانمندی داخل است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: