قلعه‌نویی: در فاصله دو هفته به بازی با استقلال برخی‌ها حرف‌های چیپ می‌زنند/ هیچ باشگاهی با من تماس نگرفته است

کدخبر: 2201257

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه در فاصله دو هفته به بازی با استقلال برخی‌ها حرف‌های چیپ می‌زنند گفت: می‌خواهیم جلوی تیم سابقم مردانه بازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، امیر قلعه نویی در گفت وگو با برنامه رادیویی «و اما ورزش» در مورد دیدار ذوب آهن و پرسپولیس اظهار داشت: قهرمانی و صعود پرسپولیس و استقلال را به دور بعد ایگ قهرمانان آسیا تبریک می گویم. آقای برانکو مربی اخلاق مدار و مربی فنی و خوبی است و پرسپولیس هم نشان داد در طول فصل لیاقت قهرمانی را دارد. پرسپولیس در هفته های گذشته بعد از اینکه قهرمانی اش مسجل شد با همه یارانش بازی نکرد و این تنها بازی بود که با ترکیب کامل و با انگیزه بازی کرد، البته آنها درگیر صعود لیگ قهرمانان بودند و طبیعی بود بازیکنان را تقسیم کنند کما اینکه ما هم در سال های گذشته این کار را کرده بودیم.

وی ادامه داد: در بازی روز گذشته پرسپولیس برخلاف بازی های گذشته انگیزه بالایی داشت، بازی هم خیلی خوب شروع شد و من فکر می کنم میهمان بودیم. من به آقای برانکو به شوخی گفتم خوشامد نمی گویم چون احساس می کنم ما میهمانیم، اما از همان اندک تماشاگرانی هم که آمده بودند تشکر می کنم، یک بخشی هم سپاهانی ها بودند، ولی ما در طول سال با تمام فراز و نشیب ها، اندک تماشاگری داشتیم که از آنها هم تشکر می کنم.

وی افزود: در مورد مسائل فنی باید بگویم باد روی بازی ما تاثیر منفی داشت، در نیمه اول باد برخلاف ما بود اما در نیمه دوم که باد کم شد بازی متعادل شد. پرسپولیس در نیمه دوم یکی دو موقعیت داشت و اکثر دقایق، بازی در اختیار ما بود. ابتدا با سیستم 1-3-2-4 بازی شروع کردیم و بعد از گل آنها مجبور شدیم تغییر سیستم بدهیم و 3-3-4 بازی کردیم. بازی در مجموع خوب و تاکتیکی بود و پرسپولیس هم فوتبال خوبی بازی کرد، خوشحالم که تقابل برانکو و قلعه نویی مثل همیشه زیبا و پرگل شد.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه موضوعی باعث تغییر و تحولات و پیشرفت این تیم در نیم فصل دوم شد، تصریح کرد: من واقعیت را بگویم که نیم فصل اول با 7 نفر فوتبال بازی می کردیم، از آن 7 نفر هم یکی شرایط ایده آل نداشت، نه اینکه کم کاری داشتیم، اما بازیکنانی که از ما جدا شدند تمرکز لازم را نداشتند و با کیفیتی که الان بازی می کنند آن موقع بازی نمی کردند. الان از بارسلونا مسی را بگیرید، تیم معمولی می شود. در نیم فصل اول 4 بازیکن داشتیم 3 نفر آنها جدا شدند که تمرکز نداشتند، ما حتی نمی دانستیم که اینها سرباز هستند، ولی من می گویم که شما نمی توانید با 3-4 بازیکن تاثیرگذاری که تمرکز لازم را ندارند نتیجه بگیرید، بازیکنان با ارزشی بودند اما تمرکز نداشتند و این مسئله باعث شده بود خیلی از بازی ها را حتی 2 بر صفر جلو بودیم و اما در نهایت نتیجه را واگذار کردیم. در نهایت بازیکنانی که به ما اضافه شدند و بعد از آن اضافه شدن قاسم حدادی فر و مهدی رجب زاده در نیم فصل دوم به ما خیلی کمک کرد.

قلعه نویی در مورد دیدار دو هفته دیگر تیمش با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین دیدار پایانی لیگ که جمعه هفته پیش رو با نفت تهران که دیروز سقوطش قطعی شد، خاطرنشان کرد: ما تا بعدازظهر امروز که تمرین داریم حق داریم خوشحالی کنیم و از ابتدای تمرین امروز مان باید به فکر بازی با نفت باشیم. هومن افاضلی یکی از مربیان خوب فوتبال ما است، ایشان مربی بادانشی است و تحولات بسیاری را در تیم نفت که مشکلات خاص خودش را دارد از نظر تاکتیکی به وجود آورد.

وی عنوان کرد: درباره دیدارمان با استقلال در لیگ قهرمانان هم بگویم که ما دوست نداشتیم در این مرحله به استقلال بخوریم چون حیف است که یکی از نماینده های ایران حذف شود. امیدوارم در آن بازی ذوب آهن خوب بازی کند، ولی یقینا باید با همه وجود و یک فوتبال تاکتیکی بازی کنیم، انشاءالله هر کدام از دو تیم صعود کردند مبارکشان باشد. من حدود چند سال برای استقلال هم بازی و هم مربیگری کردم، در این تیم 12 تا عمل کردم، نهمی، سیزدهمی استقلال و حتی دسته سوم استقلال و بی پولی استقلال برای ما بوده، تاریخ را مرور کنید آن موقع که در دسته سوم بودیم خیلی از آقایان رفتند. موقعی که استقلال پول نداشت آقایان کجا بودند؟ آن موقع که استقلال نیاز به کمک داشت آقایان کجا بودند؟ می گویم من امیر قلعه نویی خوشحالم به خاطر استقلال آن زمان که دلار 800 تومان بود قرارداد 3 میلیاردی را رد کردم، شما از مدیرعامل مس کرمان بپرسید، شما از آقای رویانیان بپرسید که چه پیشنهادی دادند، اگر ایشان دوست داشتند عنوان می کنند. به هر حال کسی که سال ها در استقلال زحمت کشیده و الان نزدیک یک میلیارد و خرده ای از باشگاه استقلال طلب دارد، وقتی از تمام زندگی اش گذشته، بعد یکسری ها حرف و حدیث درست می کنند انسان ناراحت می شود.

قلعه نویی گفت: هنوز 2 هفته به بازی با استقلال مانده آقایان یکسری حرف ها و مسائل چیپ را مطرح می کنند، من جایی که مسئولیت دارم باید کار کنم، خوشحالم که در بازی هایی که انجام دادم فیرپلی و اخلاق وجود داشته، چیزی که هست من به عنوان کسی که از مکتب استقلال بوده و بازیکن استقلال بوده الان آمده جلوی تیم سابقش مردانه بازی کند، این موضوع مهم هست که در ذهن مردم می ماند.

وی در مورد این موضوع که «آذری (مدیرعامل باشگاه ذوب آهن) گفت که 2 روز دیگر برای فصل آینده با شما جلسه دارند» گفت: من ابتدا بگویم هیچ باشگاهی با من تماس نگرفته است، چون من همه فکر و ذکرم این است که همه انرژی ام را بگذارم برای این 3 بازی. جلسه ای با باشگاه ذوب آهن داریم که اول باید ببینیم آنها من را می خواهند، بعد از آن برنامه و خواسته هایمان را برای فصل آینده بدهیم، به هر حال اگر ذوب آهن نایب قهرمان شود باید از نظر فکری و ذهنی ارتقایی پیدا کنیم، بعد از درخواست آنها ما هم خوشحال می شویم که بمانیم اگر نه که یک تصمیم جدید می گیریم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: