معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس خبر داد

رعایت دستورالعمل سلامت در ۸۵ درصد بوفه مدارس/ تذکر و نامه کتبی به متصدیان بوفه‌های متخلف

کدخبر: 2200243

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از رعایت دستورالعمل سلامت در ۸۵ درصد بوفه مدارس خبر داد و گفت: به متصدیان بوفه مدارس که تخلف کرده‌اند، تذکر و توبیخ کتبی داده شده است.

مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص وضعیت بوفه مدارس، اظهار داشت: بر اساس پیمایشی که توسط وزارت بهداشت انجام شده است، ۸۵ درصد بوفه مدارس، دستورالعمل‌های سلامت را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: به ۱۵ درصد مدارس که برخی بیشتر و برخی کمتر دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند، تذکر و نامه کتبی داده شده است.

حمیدی با بیان اینکه نظارت نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها به متصدیان بوفه‌های متخلف تذکر دادند و برخی هم نامه کتبی دریافت کردند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز امروز در حاشیه همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی گفت: طبق آمار ۸۵ درصد بوفه‌ها اصلاح شده است و این آماری است که خودمان ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد: قبلاً ، در برخی مدارس رستوران‌ راه افتاده بود و غذای گرم می‌دادند که موجب افزایش وزن و چربی می‌شد یا تنقلاتی وجود داشت که نمکش زیاد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: