نتایج جدید محققان اثبات کرد

افزایش دو برابری بیماری‌های قلبی با چاقی شکمی

کدخبر: 2200216

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد، چاقی در ناحیه شکم از چاقی کلی بدن خطرناک‌تر است و افرادی که چربی شکمی دارند حتی اگر چاق نباشند، دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، نتایج تازه ترین بررسی ها نشان می دهد، چاقی در ناحیه شکم از چاقی کلی بدن خطرناک تر است.

محققان به این نتیجه رسیده اند، افرادی که چربی شکمی دارند حتی اگر چاق نباشند دو برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.

مؤسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است: بیش از دو سوم بزرگسالان و یک سوم همه کودکان و نوجوانان در ایالات متحده اضافه وزن دارند یا چاق هستند.

با توجه به هشدار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، چاقی بزرگسالان همچنین با بسیاری از اثرات منفی سلامتی از جمله خطر بالاتر مرگ و میر، فشار خون بالا، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

کامیل از کالج لندن در انگلستان، همراه با همکاران خود از دانشگاه کمبریج یک مطالعه انجام داده اند که طی آن داده های افراد سالم را با افراد چاق دارای چربی شکمی مقایسه کرده اند و در نتیجه آن متوجه خطر چاقی شکمی شده اند.

کارشناسان بهداشتی معتقدند که این شکل از ساختار بدن نتیجه سبک زندگی کم تحرک، افت حجم عضلانی و مصرف مقدار بالایی از کربوهیدرات های تصفیه شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: