کشاورز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واردات برنج تا پایان تیرماه آزاد است

کدخبر: 2200161

دبیر انجمن واردکنندگان برنج، گفت: ثبت سفارش واردات برنج تا تاریخ ۳۱ خرداد و واردات برنج تا پایان تیر ماه آزاد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه واردات برنج تا تاریخ 31 تیرماه آزاد است، اظهار کرد: ثبت سفارش برای واردات تنها تا تاریخ 31 خرداد ماه آزاد خواهد بود.

وی از واردات 8 هزارتن برنج تا تاریخ 18 فروردین 97 خبر داد و گفت: تا پایان فروردین پیش بینی می شود که میزان واردات به 80 هزارتن رسیده باشد.

کشاورز با اشاره به مشکل پیش روی واردکنندگان برنج، بیان کرد: واردکنندگان تا 20 فروردین با ارز 5 هزار و 130 تومان برنج وارد کردند در حالیکه به یکباره دولت برای کنترل بازار ارز در سیاست جدید خود، نرخ دلار را 4 هزار و 200 تومان اعلام کرد که اگر مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت نشود، تنظیم بازار با مشکلاتی روبه رو می شود، چرا که تفاوت 800 تومانی ارز در قیمت تمام شده تأثیر بسزایی دارد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه تعرفه واردات تا 31 تیرماه تغییری نخواهد داشت، تصریح کرد: هم اکنون برنج با تعرفه 26 درصد وارد می شود که این رقم منطقی است و تنها انتظار می رود دولت برای تعادل بازار برنج، مابه التفاوت نرخ ارز واردات برنج با دلار بالای 5 هزار تومان را به تجار پرداخت کند.

گفتنی است، ممنوعیت واردات برنج براساس تصمیم وزیر جهاد کشاورزی جهت تعادل بازار برنج داخل تا ابتدای بهمن سال گذشته ادامه داشت و تنها جهت تنظیم بازار شب عید واردات از ابتدای بهمن آزاد اعلام شد.

این درحالی است که همه ساله ممنوعیت واردات برنج از پایان تیر ماه همزمان با فصل برداشت تا ابتدای آذر جهت حمایت از تولید داخل ادامه دارد، اما سال گذشته به سبب واردات بیش از یک میلیون تن برنج در هفت ماه سال 96 و رکود بازار برنج داخلی، این ممنوعیت تا ابتدای بهمن ادامه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: