با حضور دبیرکل سازمان‌ملل؛

نشست غیر رسمی شورای‌امنیت درباره حل بحران سوریه در سوئد آغاز شد

کدخبر: 2199528

نشست غیر رسمی شورای‌امنیت درباره حل بحران در سوریه با حضور دبیرکل سازمان ملل در سوئد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی پیش به منظور پایان دادن به اختلاف های عمیق اعضاء درباره بحران جاری در سوریه و پایان خشونت ها در این کشور، در اقامتگاهی روستایی واقع در جنوب سوئد تشکیل جلسه دادند.

این در حالیست که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست غیر رسمی حضور دارد.

رسانه های خبری در این باره اعلام کردند که استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز فردا خود را به ادامه این نشست خواهد رساند.

در پی افزایش اختلافات در شورای امنیت در خصوص بحران سوریه، اجرا کنندگان این نشست امیدوارند که این گردهمایی منجر به ایجاد وحدت میان اعضای شورای امنیت در خصوص پرونده بحران در این کشور شود.

یکی از دیپلمات های سوئدی در سازمان ملل به خبرنگاران گفته بود که هدف از برگزاری این نشست از سرگیری مذاکرات صلح و فعالسازی تحرکات برای حل سیاسی بحران سوریه با صبر و بردباری است.

این دیپلمات سوئدی که کشورش عضویت غیر دائم شورای امنیت را دارد در این خصوص گفته بود: این اقدام برای باورپذیری شورای امنیت اهمیت دارد.

شورای امنیت هر ساله نشستی غیر رسمی برای اعضای خود برگزار می کند که معمولا در اطراف نیویورک برگزار می شود؛ اما اکنون این نشست در «باکوکرا» (Backakra) اقامتگاه تابستانه «داگ هامرشولد» دومین دبیرکل سازمان ملل که سوئدی بوده برگزار شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: