فارس گزارش می‌دهد

توقف پروازهای فوق‌العاده برخی شرکت‌های داخلی به ۳ شهر گردشگری ترکیه

کدخبر: 2199295

‌سازمان هواپیمایی ترکیه اعلام کرده است که برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران که پروازهای فوق‌العاده به سه شهر ازمیر، اسپارتا و دنیزلی دارند پروازهای خود را به این سه شهر متوقف کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به تازگی سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه اعلام کرده است که برخی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پروازهای خود را به سه شهر ازمیر، اسپارتا و دنیزلی متوقف کنند.

امروز شرکت هواپیمایی قشم‌ایر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پروازهایش را به دلیل درخواست مقامات سازمان هواپیمایی ترکیه به سه شهر ازمیر، اسپارتا و دنیزلی متوقف می‌کند.

* مشاور قشم‌ایر: فعلا پروازها به سه شهر ازمیر، اسپارتا و دنیزلی کنسل است

مشاور مدیرعامل قشم‌ایردر این‌باره به خبرنگار فارس گفت:‌ از هفته گذشته که آخرین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی نظیر قشم‌ایر به شهرهای ازمیر، اسپارتا و دنیزلی انجام شد‌، سازمان هواپیمایی ترکیه اجازه پرواز به این شهرها را نداده است و فعلاً این پروازها متوقف شده است.

‌عباس مصیبی اضافه کرد: روزهای گذشته آخرین پروازهای قشم‌ایر بدون مسافر از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد شهرهای مذکور انجام شد‌ تا مسافران باقی مانده را به ایران بازگرداند اما پس از آن فعلا هیچ برنامه‌‌ پروازی از سوی شرکت‌های ایرانی به مقصد این سه شهر ترکیه‌ انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به عدم توضیح سازمان هواپیمایی ترکیه در اقدام به اجرای این تصمیم یکسویه گفت: ضرورت دارد سازمان هواپیمایی کشوری ایران به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی موضوع را پیگیری کند و این مورد در حیطه اختیارات آن سازمان است.

* معاون بازرگانی قشم‌ایر: احتمال کاهش پروازهای برنامه‌ای ترکیه و افزایش پروازهای فو‌ق‌العاده

‌‌خبرنگار فارس موضوع را ‌از معاون بازرگانی قشم‌ایر نیز پیگیری کرد.

پورعبدالله ‌ ضمن تأیید توقف پروازهای فوق‌ العاده قشم‌ایر به سه شهر گردشگری ترکیه (ازمیر، دنیزلی و اسپارتا) به خبرنگار فارس گفت: برقراری پروازها‌ بین دو کشور براساس تفاهم‌نامه‌ای است که تعداد پروازهای مساوی طبق آن تفاهم‌نامه بین دو کشور برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته 200 پرواز برنامه‌ای شامل 100 پرواز از سوی شرکت‌های ترکیه‌ای و 100 پرواز از سوی شرکت‌های ایرانی بین دو کشور ایران و ترکیه برقرار است که این پروازها، برنامه‌‌ای به آنکارا و استانبول است.

وی اظهار داشت: پروازهای ما به ازمیر، دنیزلی و اسپارتا به صورت پروازهای فوق‌ العاده است و تعداد زیادی پرواز فوق‌ العاده از سوی شرکت‌های ایرانی به این سه شهر تقاضا شده است که مورد موافقت ترکیه قرار نگرفته است.

وی افزود: هفته گذشته سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه به ما اعلام کرد که پروازهای شما به این سه شهر باطل است و نمی‌توانید به این سه شهر بیاید و برای برگرداندن مسافران‌ خود می‌توانید با پرواز خالی به این سه شهر بیایید و مسافران خود را برگردانید اما پس از پیگیری‌های ما اعلام کردند که اجازه دارید در هفته جاری با پروازهای حامل مسافر به این سه شهر بیایید و از هفته بعد مسافران خود را برگردانید.

معاون بازرگانی قشم‌ایر گفت:‌ قشم‌ایر ‌در این‌باره مذاکراتی با ترکیه انجام داد مبنی بر اینکه از تعداد پروازهای برنامه‌ای خود به ترکیه و استانبول بکاهد و به پروازهای سه شهر ازمیر، اسپارتا و دنیزلی اضافه کند زیرا این پروازها چارتری هستند و از قبل فروخته شده‌‌اند و چارترکنندگان هم هتل‌های فصلی گرفته‌ اند و زیان می‌بینند اما کشور ترکیه اعلام کرد امکان آوردن مسافر به این شهرها وجود ندارد.

پورعبدالله افزود: ما به مسافرانی که از قبل بلیت پرواز ما را به این سه شهر تهیه کرده بودند اعلام کردیم به فرودگاه نیایند چون پروازها باطل شده است که اغلب آنها نیامدند و تعدادی هم با پرواز استانبول به ترکیه فرستادیم.

وی بیان کرد: ‌پس از رایزنی‌های ما ترکیه اعلام کرده است که این هفته بررسی می‌کند که آیا این امکان وجود دارد تا از پروازهای برنامه‌ای ما کاسته شود و به پروازهای فوق‌ العاده اضافه شود.

معاون بازرگانی قشم‌ایر اضافه کرد: قشم‌ایر هفته‌ای سه پرواز به این سه شهر انجام می‌داد.

* سازمان هواپیمایی: پروازهای برنامه‌ای بین ایران و ترکیه هیچ مشکل ندارد

به گزارش فارس موضوع را از سازمان هواپیمایی کشور ایران به عنوان متولی صنعت حمل‌ ونقل هوایی پیگیری کردیم که مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در این باره به خبرنگار فارس گفت: مشکلی برای پروازهای بین ایران و ترکیه وجود ندارد و پروازهای برنامه‌ای کماکان براساس قراردادهای گذشته انجام می‌شود.

رضا جعفرزاده گفت: اطلاعیه‌ای که امروز قشم‌ایر منتشر کرده فقط در مورد پروازهای فوق‌ العاده به ترکیه بوده در حالی که مشکلی برای پروازهای برنامه‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: