قاضی سراج به مهر خبرداد؛

گزارش سازمان بازرسی در رابطه با خرید هواپیماهای فلایت چک نهایی شد

کدخبر: 2199289

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اتمام گزارش خرید دو هواپیمای فلایت چک خبر داد.

ناصر سراج در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بررسی های سازمان بازرسی در رابطه با تخلف های صورت گرفته پیرامون خرید دو عدد هواپیمای فلایت چک، گفت: سازمان بازرسی کل کشور سال گذشته به موضوع خرید دو عدد فلایت چک ورود کرد. این دو هواپیما به صورت همزمان خریداری نشده بود اما سازمان بازرسی توامان موضوع هر دو هواپیما را بررسی کرد.

ارسال گزارش به مراجع ذی ربط

وی افزود: گزارش سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با خرید هواپیماهای فلایت چک به اتمام رسیده و گزارشی در این رابطه به مراجع ذی ربط ارسال شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا پرونده خرید این دو فالیت چک به دادگاه ارسال شده است، گفت: گزارش به اتمام رسیده اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

به گزارش مهر، سال گذشته دادسرای کارکنان دولت در نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور، از این سازمان خواسته بود بررسی کند که «آیا قرارداد موصوف (قرارداد خرید هواپیماهای فلایت چک) از طریق برگزاری مناقصه و مقررات قانونی منعقد شده است؟ آیا نسبت به برگزاری مناقصه خرید این هواپیماها، اعتراضی به سازمان بازرسی واصل شده یا خیر و در صورت وصول اعتراض، نتیجه بررسی و رسیدگی به اعتراض واصله چیست؟

لازم به ذکر است، موضوع شکایت از شرکت فرودگاه ها، خرید هواپیمای فلایت چک از سوی این شرکت با واسطه گری شرکت آلمانی «ایرو دیتا» بوده که رقم پیشنهادی ایرودیتا ۱۱ میلیون یورو بود.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت اف سی اس ال (FCSL) که یک شرکت انگلیسی است، که در شکایت خود از شرکت فرودگاهها به سازمان بازرسی کل کشور آورده بود: این شرکت مدتی قبل در مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد که می تواند یک دستگاه هواپیمای فلایت چک DA۶۲ (اکبند) مورد نیاز شرکت فرودگاهها را به قیمت ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۱۲۳ یورو تامین کند؛ حال آنکه شرکت فرودگاه ها این هواپیما را در نهایت با واسطه گری یک شرکت آلمانی به نام «ایرو دیتا» به مبلغ ۱۱ میلیون یورو می خرد که نتیجه این اقدام هدررفت ۸ میلیون یورو از منابع ارزی ایران شد.

گفتنی است شرکت فرودگاه ها در اطلاعیه ای در تاریخ ۱۰ اردبیهشت ما سال گذشته خبر امضای قرارداد خرید هواپیمای فلایت چکA۳۵۰ king air را منتشر کرده بود.

همچنین شرکت اف سی اس ال (FCSL) در این شکایت نامه که به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرده است، از این شرکت درخواست کرد تا علاوه بر رسیدگی به روند خرید شرکت فرودگاه ها از ایرو دیتا، قراداد فی مابین دو شرکت را لغو کند.

سازمان بازرسی کل کشور به موضوع گران خری 8میلیون یورویی فلایت چک ها ورود بود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: