برف و باران ادامه دارد/آبگرفتگی و سیلاب در شرق کشور

کدخبر: 2197364

سازمان هواشناسی اعلام کرد فعالیت سامانه بارشی امروز و فردا در نقاط مختلفی از کشور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلفی از کشور ادامه خواهد داشت.

احد وظیفه افزود: امروز سه شنبه بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه غربی یزد، نیمه شرقی فارس، برخی نقاط کرمان، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی اصفهان رخ خواهد داد و بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسانهای شمالی و رضوی و نقاط سردسیر زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا چهارشنبه نیز بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در مناطقی از سیستان و بلوچستان و بخشهایی از جنوب یزد ادامه دارد و بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسانهای شمالی و رضوی به صورت برف و باران است.

وظیفه تصریح کرد: توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی ضمن رعایت نکات ایمنی و با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها خودداری شود. همچنین با توجه به پیش بینی بارش برف، احتمال لغزندگی و اختلال در حمل و نقل در جاده ها و گردنه های کوهستانی نواحی ذکر شده وجود دارد. بنابراین ضمن بکارگیری تجهیزات لازم، با کسب اطلاع از وضعیت جاده نسبت به تردد در این مسیرها اقدام شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: