برگزاری دو نمایشگاه نقاشی

«نگرانی» یک هنرمند در نمایشگاهش/ «آب و رنگ ایران» دیدنی می‌شود

کدخبر: 2197226

مجموعه‌ای از نقاشی‌های یک هنرمند با نام «نگران» روی دیوارهای گالری هپتا می‌رود؛ همچنین نمایشگاه گروهی نقاشی «آب و رنگ ایران» برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جمعه ۳۱ فروردین مجموعه‌ای از نقاشی‌های طناز توسلی با عنوان «نگران» در گالری هپتا به نمایش گذاشته می‌شود. آثار این مجموعه که متشکل از ٢٠ نقاشی است، با تکنیک آکرلیک بر روی چوب و در یک ‌سال و نیم کشیده شده‌اند.

توسلی درباره مجموعه «نگران» گفته است:

«شروع این مجموعه با یک سلف‌پرتره بود، در یکی از روزهایی که حال خوشی نداشتم. نشستم جلوی آینه و سعی کردم مثل همیشه که در ناخوشی نقاشی حالم را خوب می‌کند، کار کنم. در مورد موضوعی که درگیرش بودم کاری نمی‌توانستم بکنم، جز این‌که انتظار بکشم تا بگذرد. به خودم در آینه نگاه می‌کردم و فکر می‌کردم کاری جز نگاه کردن از من ساخته نیست. پرتره‌ای که کشیدم، پرتره‌ی عجیب و عزیزی شد، علاوه بر آن مشخصا چیز جدیدی برایم داشت و همین من را وادار کرد تا پرتره‌های بیشتری با آن سیاق بکشم؛ آن‌گونه که در ماه‌های بعد حدود صد پرتره و فیگور کشیدم. مجموعه "نگران" بر پایه آن آثار به وجودآمد، وقتی کم‌کم برایم جهانی خلق شد از موقعیت‌هایی که در آن تنها کاری که از آدم‌ها برمی‌آید، نگریستن است؛ نگریستن و انتظار برای وقوع چیزی که این موقعیت را تغییر بدهد و این احوال را تمام کند. یک دنیای کند و فریزشده که آدم در کلافگی، استرس، لحظه‌های ناخوشایند در روابط انسانی، ترس، تردید، هجوم افکار و هر موقعیت شخصی دیگری که در آن کاری جز "نگران" بودن از انسان برنمی‌آید، وارد می‌کند و چه تک باشد و چه با دیگران، در این تجربه تنها است و تا رد شدن این اوضاع، تنها و منتظر، در آنجا می‌ماند. اسم مجموعه هم از همین‌ می‌آید، از دوپهلو بودن "نگران" و این‌که انگار تمام این حس و حال را در خود دارد. این مجموعه برای من خیلی شخصی و حسم به آن خیلی درونی‌ست. شاید به همین دلیل هم باشد که ترجیح دادم به عنوان استیتمنت معنی‌های "نگران" در لغت‌نامه را بیاورم و به جای توضیح، به بیننده یک ایده‌ی کلی بدهم تا بتواند برداشت شخصی و ارتباط حسی خودش را با کارها داشته باشد. »

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت در گالری هپتا در معرض دید بازدیدکنندگان است و روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

برگزاری نمایشگاه «آب و رنگ ایران»

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر، مجموعه فرهنگی- هنری آسمان، با نمایشگاه گروهی «آب و رنگ ایران»، نمایی تازه از آبرنگ ایران را به روایت هنرمندان این رشته به نمایش می گذارد. این نمایشگاه که آثار «گروه آبرنگ نیستان» را ارائه می‌کند شامل ۷۵ اثر از ۱۵ هنرمند این گروه است که از میان ۱۶۰ اثر، انتخاب و به نمایشگاه، راه یافته است.

تمامی آثار ارائه شده، در قالب آبرنگ بوده و نگاهی از منظر این هنر به مناظر طبیعی، ابنیه تاریخی، زندگی اقوام ایرانی دارد. نمایشگاه بعدی این گروه نیز امسال در ارمنستان برگزار خواهد شد.

محمود نیستانی، سرپرست و کیوریتور گروه آبرنگ نیستان، از سال ۶۵ بطور حرفه ای در عرصه نقاشی آبرنگ، فعالیت و به تدریس این رشته اشتغال دارد. وی که نمایشگاه های متعددی در ایران و سراسر جهان از آبرنگ های خود داشته، این هنر را نزد استادان نام آوری چون، علی اکبر صادقی، زنده یاد سیاوش کسرایی، زنده یاد جمال الدین خرمی نژاد و... آموخته است.

نمایشگاه «آب و رنگ ایران» با روایت رنگ های طبیعت، اقلیم، زندگی و زاد و بوم بر پهنه این «مرز پرگهر» در قالب نقاشی آبرنگ، ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در مجموعه فرهنگی- هنری آسمان با حضور اهالی هنر گشایش می یابد.

علاقه مندان می توانند تا ۶ اردیبهشت همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به مجموعه آسمان واقع در انتهای خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه) نرسیده به خیابان فیروزکوه پلاک ۴۷ مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: