جواد افشار مطرح کرد:

ساخت سریال «حضرت معصومه (س)»/خط قرمزهای بی‌رحمانه در «آنام»

عنوان

جواد افشار که به تازگی ساخت سریال تلویزیونی «آنام» را به اتمام رسانده است از مقدمات ساخت سریال الف ویژه «حضرت معصومه (س)» برای تلویزیون خبر داد.

این کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که پس از مجموعه «آنام» تصمیمی برای ساخت سریال ندارد؟ توضیح داد: قرار است سریال «حضرت معصومه(س)» را بسازم. سال‌هاست که به دنبال ساخت آن هستم. در حال حاضر تلویزیون برای ساخت این مجموعه از من دعوت کرده و مقدمات کار انجام شده است.

او گفت: مجموعه «حضرت معصومه (س)» یک سریال الف ویژه عظیم و سنگین است که زندگی‌نامه حضرت معصومه (س) قرار است در آن روایت شود. مقدمات این سریال در حال آماده‌سازی است و اگر شرایط مهیا باشد این سریال قرار است ساخته شود.

ساخت سریال «گاندو»

افشار همچنین از ساخت سریال «گاندو» به نویسندگی آرش قادری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی خبر داد و گفت: از مدت‌ها قبل پیش تولید اولیه این مجموعه را آغاز کردیم و پس از آن احساس کردیم که کار تا پایان سال جمع نخواهد شد؛ بنابراین سال گذشته ترجیح دادیم پیش تولید را هم متوقف کنیم و قرار شد امسال کار را بسازیم. این سریال که شامل ۳۰ قسمت است یکی از جدی‌ترین کارهای ما پس از «آنام» خواهد بود.

این کارگردان در ادامه از نگارش یک فیلم سینمایی و همچنین پیشنهاد یک فیلم سینمایی دیگر برای ساخت خبر داد و در عین حال گفت: در حال حاضر نتیجه نهایی این فیلم‌ها حاصل نشده است و اگر به جمع‌بندی برسیم کامل شروع خواهیم کرد.

فیلنامه‌ «آنام» ساختار فلش بک را می‌طلبید

افشار در بخش دیگر گفت‌وگوی خود درباره مجموعه «آنام»‌ و فراز و نشیب‌هایی که در طول یک سال اخیر در مراحل ساخت داشته است، سخت گفت و درباره فلش‌بک‌های این سریال که مخاطب را کمی سردرگم می‌کرد و جزو پیچیدگی‌های کار محسوب می‌شد، اظهار کرد: فیلمنامه «آنام» ساختار روایی به شکل فلش بک داشت. ما پیش از ساخت سریال فیلمنامه را از نگاه خطی و تاریخی هم بررسی کردیم. چیزی شبیه سریال «کیمیا» که از یک گذر زمانی می‌آییم و وارد یک زمان دیگر می‌شدیم. ولی ساخت این فیلمنامه این اجازه را به ما نمی‌داد، در حالی که ورود و خروج از این فلش بک‌ها آنقدر خوب طراحی شده بود و آنقدر جذاب بود که من خودم دوست داشتم با همین روش کار را ادامه دهیم.

این کارگردان در همین زمینه گفت: به اعتقاد من اگر مخاطب از همان ابتدا کار را دنبال می‌کرد این رفت و برگشت‌ها او را اذیت نمی‌کرد. ممکن است کسانی که کار را ندیده‌اند سردرگم باشند اما مخاطب حرفه‌ای مشکلی با این فلاش بک‌ها نداشت. ما نقطه اوج قصه‌مان را در اولین سکانس برای مخاطب رو کردیم و آن هم تصادف و فاجعه‌ای بود که رخ داد و بنای قصه را شکل داد. بنابراین این جسارت فیلمنامه ما بود که نویسنده نقطه و اوج اصلی قصه‌اش را در اولین سکانس خرج کند و سپس بگوید که مابقی قصه‌ها و موضوعات دیگر را مخاطب ببیند.

افشار با بیان اینکه مجموعه «آنام» فیلمنامه محکم و منسجم داشت، یادآور شد: در طول این مدت که این مجموعه به روی آنتن رفت اکثریت بازخوردهایی که از این مجموعه داشتیم بالای ۸۰، ۹۰ درصد مثبت بودند و این نشان می‌دهد که ما قصه خوب و منسجمی داشته‌ایم.

فیلمنامه خوب نیاز به دستکاری ندارد

او درباره ویژگی‌های فیلمنامه خوب اظهار کرد: فیلمنامه خوب نیازی به ورود بیش از اندازه کارگردان و دستکاری آن ندارد. برخی اوقات فیلمنامه‌هایی را می‌بینی که تو را خیلی دلزده می‌کند و تو به دنبال این هستی که آن را تغییر بدهی. در مجموعه «آنام» من سعی کردم وفادار به فیلمنامه عمل کنم؛ چرا که اعتقاد و اعتماد داشتم فیلمنامه درست روایت شده است و نیازی به تغییر ندارد و اگر هم جاهایی تغییر کرده، بیشتر در جهت ارتقاء کار بوده است.

اصلاحیه‌های خنده‌دار «آنام»

افشار در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه برخی ممیزی‌ها و خطوط قرمز تلویزیون در قبال سریال‌ها بی‌رحمانه و بی‌انصافی است، در همین راستا به مجموعه «آنام» اشاره کرد و گفت: شرافت کار «آنام» آنقدر بالا بود که گاهی اصلاحیه‌های پخش که از طرف سازمان به ما می‌رسید، باعث خنده‌مان می‌شد و می‌گفتیم که ای کاش چند مورد اصلاحیه به معنای واقعی داشتیم. اصلاحیه‌هایی که در مورد کار ما می‌شد، بی‌رحمانه و بی‌انصافی بود؛ چرا که واقعا نیازی به این اصلاحیه‌ها نیست. گاهی این خطوط قرمزها دردآور است. ممیزی‌هایی که انجام می‌شود همزمان با کارهایی است که از تلویزیون پخش می‌شود در حالی که آن کار به مراتب به خطوط قرمز نزدیک‌تر است.

به دنبال «آنام ۲» نباشید، شاید «آتام»ی باشد

کارگردان «کیمیا» درباره پایان مجموعه «آنام» و اینکه آیا فصل جدید آن نیز ساخته خواهد شد، اظهار کرد: نویسنده بر روی پایان‌بندی این مجموعه زحمات زیادی کشیده و ماه‌ها برای آن کار کرده است. گزینه‌های دیگری هم برای پایان‌بندی وجود داشت اما آن چیزی که خواهید دید انتخاب امیرعباس پیام است که پایان‌بندی بسیار جذابی خواهد بود و در عین حال می‌تواند ادامه‌دار باشد. نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در درام پایان قصه‌مان را بسته‌ایم. اما اگر بخواهیم از زاویه دیگری به کار نگاه کنیم این قصه می‌تواند باز باشد. به دنبال «آنام ۲» نباشید اما ممکن است «آتام»ی وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

رسمیت یافتن اشغال‌گری از سوی ترامپ؛

«جولان» انتخاباتی

دشمن را در جنگ اقتصادی شکست خواهیم داد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (پنج‌شنبه) در اولین روز سال نو در اجتماع پرشور انبوه زائران و مجاوران حرم رضوی، سال ۹۸ را «سال فرصتها» خواندند و تأکید کردندتحقق شعار امسال یعنی «رونق تولید» موجب ایجاد تحول در بخشهای مختلف، افزایش اشتغال، حل مشکلات معیشتی، اصلاح نظام بانکی، افزایش ارزش پول ملی و توازن بودجه ای خواهد شد

۴ بسته پیشنهادی به گروه‌های مردمی در جهت «رونق تولید»

رونق تولید ابعاد مختلفی دارد که در این سال‌ها زیاد از آن گفته‌شده است، مهم کاری است که از مجموعه‌های مردمی، دانشجویی، ائمه جمعه و جماعات و روحانیت و طلاب، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب و... انتظار است؛ آن‌هم صرفاً تکرار توصیه رهبری در ضرورت رونق تولید، تبلیغ خرید کالای داخلی یا راه‌اندازی مرغداری و... در مناطق محروم نیست.

فیلم: ادعای کمک مالی به «غزه و لبنان» دروغ است

ادعا میکنند جمهوری اسلامی به "غزه و لبنان" کمک مالی می‌کند، دروغ است. این حرف سلطنت طلب‌هاست،‌ قطر به اینها کمک مالی می‌کند/ شبکه "من و تو" ذهنیت نئولیبرال را بین ایرانیان ترویج می‌کند

مهم‌ترین مطالب سرویس

شایعه است! / هرچه وزارت اطلاعات بگوید قبول دارم
توضیح ضرغامی درباره خروج آرشیو صداوسیما در دوران ریاستش
تحلیلی بر مهمترین نقاط قوت و ضعف سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر
صعود جوانان، سقوط پیشکسوت‌ها!
گزارشی درباره وضعیت برنامه‌های ‌سینمایی تلویزیون برای سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر
تولیداتی که توجیه دارد، اما منطق نه!
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین