مردم نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی نباشند

کدخبر: 2197006

معاون وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به این سوال که آیا مردم نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی نباشند، گفت: طبیعتا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته می‌شود در ابتدای طرح مقداری ابهام وجود دارد اما به نظر بنده قیمت کالاهای اساسی نباید تغییری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، علی اکبر مهرفرد در مراسم تودیع و معارفه معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام اظهار کرد: نرخ ارز نهاده های کشاورزی بویژه کالاهای اساسی مانند ذرت، کنجاله سویا، روغن خام و دانه های روغنی با قبل از تک نرخی شدن تفاوتی نکرده است، بلکه تنها روش پرداخت آن تغییر دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ ارز 4200 تومان شده است 400 تومان مابه التفاوت آن توسط دولت پرداخت می شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کسانی که بخواهند قیمت کالاهای اساسی را به بهانه تک نرخی شدن ارز بالا ببرند تخلف کرده اند و دستگاه های نظارتی با آنها برخورد می کنند.

وی تصریح کرد: ما به وارد کنندگان نیز اعلام کردیم افرادی که محصولات خود را به نرخ مبادله ای وارد می کردند یارانه ارزی می گیرند و نباید نگرانی از بابت تغییر نرخ ارز داشته باشند.

مهرفرد گفت: به دستگاه های نظارتی نیز این موضوع اعلام شده است بنابر این اگر کسی با تخلفی مواجه شد به سرعت آن را به دستگاه های نظارتی گزارش دهند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه مردم نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی نباشند، گفت: طبیعتا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته می شود در ابتدای طرح مقداری ابهام وجود دارد اما به نظر بنده قیمت کالاهای اساسی نباید تغییری داشته باشد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از طرفی باید توجه کرد که نرخ واردات کالاهایی که ارز مبادله ای وارد نمی شده است کاهش قیمت تمام شده دارد و باید قیمت آن کالاها حتی ارزان شود.

مهرفرد گفت: هرچند ممکن است تا بانک ها به هماهنگی های لازم برسند زمان ببرد و در انتهای این طرح جدید کمی ناهماهنگی وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: