همکاری ایران با برزیل در توسعه علوم شناختی

کدخبر: 2197005

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای تقویت و تداوم همکاری های پایدار علمی با برزیل همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد علوم شناختی و مراکز علمی معتبر برزیل برای تقویت زمینه های همکاری ها با اتخاذ سیاست های حمایتی اجرای پروژه های مشترک توسط محققان و متخصصان را در اولویت پیوندهای همکاری متقابل قرارداده تا زمینه های تبادل تجارب، انتقال یافته های علمی، همکاری های مشترک و نیز مبادله استاد و دانشجو فراهم شود.

برگزاری شش دوره فراخوان جهت پذیرش طرح های پژوهشی در زمینه های علوم شناختی حاصل ارتباط و تماس های کارشناسان ارشد ستاد علوم شناختی و دو مرکز معتبر علمی برزیل برای ایجاد یک فضای مستحکم همکاری متقابل میان دو کشور در دو سال اخیر است.

شناسایی پتانسیل ها برای همکاری های بین المللی در حوزه های علوم شناختی بین پژوهشگران برزیلی و محققان ایرانی، توسعه پروژه های مشترک تحقیقاتی، ایجاد همکاری مشترک بین تیم های علمی ایران و برزیل در زمینه های مورد علاقه طرفین در مرزهای دانش و تکنولوژی و توسعه خدمات و ابزارهای شناختی بین دو کشور در فراخوان طرح ها مورد توجه قرار گرفته است.

نقشه برداری مغز، خدمات و ابزارهای ارزیابی و توانبخشی، توسعه ابزارهای تهاجمی و غیر تهاجمی ارتباط با مغز، آموزش و مطالعات شناخی مغز و نیز شناخت اجتماعی از زمینه های همکاری مشترک در فراخوان طرح ها را به خود اختصاص داده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و نیز بنیاد تحقیقاتی «سائوپائولو» و سازمان حمایت و ارزیابی تحصیلات تکمیلی جمهوری فدرال برزیل برای تقویت پیوندهای علمی میان مراکز تخصصی و تحقیقاتی و در راستای اجرای پروژه های مشترک به همراه مبادله استاد و دانشجو در زمینه مطالعات مغز و شناخت ، دو تفاهم نامه امضا و مبادله کردند .

هیات های علمی دو کشور در سه سال اخیر در مذاکرات و دیدارهای متقابل، گسترش و ارتقای سطح همکاری ها میان مراکز دانشگاهی و علمی در بخش های علوم شناختی و بهره گیری ظرفیت ها و توانمندی های دو کشور را در راستای ایجاد پیوندهای پایدار علمی دو جانبه و به سود منافع مشترک دو کشور در جهت تحکیم و تقویت همکاری ها و تبادل اطلاعات میان ایران و برزیل قلمداد کردند.

برزیل با برخورداری از امکانات مناسب علمی و اقتصادی از جایگاه مناسبی در میان کشورهای در حال توسعه برخوردار است و محققان و گروه های تحقیقاتی داخل و خارجی که مایل به انتقال دانش به مراکز علمی این کشور باشند تحت حمایت قرار می دهد.

رشد فزاینده علم و دانش در ایران و توان مندیهای علمی کشورمان از یک سو و برخورداری برزیل از امکانات و پتانسیل های اقتصادی و توسعه ای ، دو کشور را در مسیر تقویت همکاری های متقابل علمی بویژه در حوزه های توسعه علوم و فناوری های شناختی سوق داده و آینده روشنی را برای توسعه و گسترش همکاری های پایدار علمی میان دو کشور رقم زده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: