ترامپ به دنبال متقاعد کردن کشورهای عربی برای تامین مالی و نظامی در سوریه

کدخبر: 2196930

دولت واشنگتن تلاش می‌کند تا کشورهای عرب را برای تامین مالی و نیروی نظامی برای جایگزینی با حضور نظامی آمریکا در سوریه مجاب کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه وال‌استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی به سراغ عربستان، قطر و امارات رفته‌اند تا توسط آنها میلیاردها دلار و منابع نظامی را برای تضمین امنیت سوریه پس از شکست داعش تامین کنند.

جان بولتون،‌ مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دسترسی به این تلاش و درباره این ابتکارعمل با مقام‌های مصری گفت‌وگو داشته است.

مقام‌های آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند که متقاعد کردن ملل عرب برای اعزام نیرو به سوریه در صورت خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور جنگ زده امری دشوار است.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که ترامپ دستور حملات موشکی را به اهداف مشخص در سوریه صادر کرد.

ترامپ همچنین در هفته‌های گذشته درباره آینده نقش آمریکا در سوریه نامطمئن صحبت کرده است و در حالی که متعهد شده تا داعش را در سوریه مغلوب کند چندین بار به ویژه در روز جمعه گفته است که دوست دارد به زودی نیروهای آمریکایی را به خانه بازگرداند.

وی در جریان سخنرانی خود برای اعلام حمله به سوریه گفت: آمریکا به دنبال حضور نامحدود در سوریه نیست چون این کشور مکانی بحران زده است و ما تنها تلاش می‌کنیم تا اوضاع را بهتر کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در جریان یک نشست خبری با رهبران کشورهای حوزه بالتیک این مساله را مطرح کرد که آمریکا تنها زمانی حضور نظامی خود را در سوریه افزایش می‌دهد که کشورهای عربی چون عربستان برای آن هزینه کنند.

این در حالی است که بسیاری از مشاوران نظامی و قانونگذاران با اظهارات ترامپ مخالفت کرده و هشدار می‌دهند که خروج نظامیان آمریکایی از سوریه اشتباهی است که به بی ثباتی منطقه می‌انجامد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز رئیس‌جمهوری ایالات متحده بر تمایلش به منظور پایان بخشیدن سریع به دخالت آمریکا در سوریه تاکید کرده و گفته بود: می‌خواهم نیروهایم را از سوریه خارج کنم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: