لاوروف:همه شواهد مربوط به حمله شیمیایی ادعایی در دوما، برگرفته از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است

کدخبر: 2196634

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با بی بی سی، ادعا‌های غرب مبنی بر تلاش مسکو برای تغییر محل سلاح‌های شیمیایی ادعایی در دومای سوریه را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه در مصاحبه با بی بی سی ادعاهای غرب مبنی بر تلاش روسیه برای تغییر محل سلاح های شیمیایی ادعایی در دومای سوریه را رد کرد.

لاوروف گفت: می توانم تضمین کنم روسیه مداخله ای در این موضوع نداشته است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت همه مدارک و اسناد مربوط به حمله شیمیایی ادعایی در دوما که برخی از مقامات و سران غربی به آن اکتفا کرده اند، برگرفته از رسانه ها و شبکه های اجتماعی است.

لاوروف گفت: بی پرده بگویم تمام مدارکی که آنها (کشورهای غربی) به آن استناد کرده اند، از شبکه های اجتماعی و رسانه ها اخذ شده است.

وی در حالی ادعاهای غرب مبنی بر تلاش روسیه برای تغییر محل سلاح های شیمیایی ادعایی در دومای سوریه را رد کرده است که خبرگزاری رویترز به نقل از «کنث وارد»، نماینده آمریکا در سازمان منع سلاح های شیمیایی، ادعا کرد: مقامات روس ممکن است از محل سلاح های شیمیایی در دوما بازدید و (اطلاعات) در این زمینه را دستکاری کرده باشند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین روابط کنونی مسکو و غرب را بدتر از زمان جنگ سرد توصیف کرد. وی همچنین تأکید کرد تهاجم آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

سرگئی لاوروف روز گذشته با محکوم کردن تجاوز نظامی به سوریه، تأکید کرد شیوه غربی ها در تعامل با مسائل، صدور حکم پیش از پایان تحقیقات است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: