در مراسم تودیع و معارفه فدراسیون ورزش کارگری مطرح شد

امیرحسینی: فدراسیون ورزش کارگری در ساختار مشکلات زیادی دارد

کدخبر: 2196560

مراسم تودیع و معارفه سید امیرحسینی رییس پیشین فدراسیون ورزش کارگری و معارفه جواد رمزی سرپرست جدید فدراسیون عصر امروز در محل فدراسیون ورزش کارگری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تودیع و معارفه سید امیرحسینی رییس پیشین فدراسیون ورزش کارگری و معارفه جواد رمزی سرپرست جدید فدراسیون عصر امروز با حضور ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی، اکبری مدیرکل دفتر ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و روسای هیات‌های ورزش کارگری در محل فدراسیون ورزش کارگری برگزار شد.

در این مراسم سیدامیرحسینی ضمن تشکر از زحمات ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سلطانی‌فر وزیر ورزش افزود: من از این دو وزیر تشکر می‌کنم که این فرصت را به من دادند که به مدت دو سال به عنوان سرپرست و رییس فدراسیون در عرصه ورزش کارگری خدمت کنم و بتوانم سند راهبردی ورزش کارگری و همچنین چشم‌انداز ورزش کارگری را تدوین کنم و آن را به بهره‌برداری برسانم.

وی گفت: هدف ما در ورزش کارگری ایجاد نشاط و سلامتی برای ورزشکاران کارگر و همچنین توسعه ورزش کارگری بود و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد برای توسعه ورزش کارگری بود که من تصور می‌کنم در طی این دو سال اخیر توانستیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و روند رو به رشدی را در ورزش کارگری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۰ میلیون اعتبار در برنامه بودجه برای ورزش کارگری دیده شده بود که من سعی کردم این ۱۰۰ میلیون را به رقم میلیاردی برسانم. البته بدون حمایت وزارت ورزش و وزارت کار این امر به تحقق پیوست و این مساله شرایط سختی را برای توسعه ورزش کارگری رقم زده بود.

رییس پیشین فدراسیون ورزش‌های کارگری اظهار کرد: ما رشد بسیار خوبی در جهت پیشرفت ورزش بانوان در ورزش کارگری داشتیم و به جایگاه خوبی در حوزه ورزش بانوان در طی این دو سال رسیده‌ایم. ضمن اینکه توانستیم برای اولین بار میزبان ورزش کارگری در مسابقه‌های جهانی با حضور ۱۴ کشور باشیم و این مساله سبب مطرح شدن ورزش کارگری در جامعه شد. ما پیش از این در ورزش کارگری عملکرد قابل توجهی نداشتیم اما در طی این مدت با حمایت هیات‌ها و نهادهای مردمی با کمک اسپانسرها توانستیم ورزش کارگری را در جامعه مطرح کنیم و بدون هیچ دغدغه‌ای حرکت رو به رشدی را در این فدراسیون ایجاد کنیم. من از تمام اعضای هیات رییسه تشکر می‌کنم که در تحقق این امر کمک بزرگی به ما داشت.

امیرحسینی اضافه کرد: در بخش ساختار، فدراسیون مشکلات زیادی دارد و من امیدوارم نگاه وزارت ورزش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح شود واین فدراسیون در آینده به صورت یک سازمان مستقل از حمایت ویژه برخوردار شود. من سعی کردم در طی این دو سال وقت ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را زیاد نگیرم زیرا وی با رقم ۴ میلیارد تا ۸ میلیارد صحبت می‌کرد و من نمی‌توانستم وقت امام رضا را برای ۵ هزار ریال بگیرم. کسی که به عنوان رییس آینده فدراسیون انتخاب می‌شود باید از حمایت بیشتری برخوردار شود تا این سازمان بتواند در آینده بدون هیچ گونه دغدغه‌ای حرکت رو به رشدی داشته باشد.

رییس پیشین فدراسیون ورزش کارگری گفت: من امروز خوشحالم که جواد رمزی از خانواده ورزش کارگری است و امیدوارم در آینده از حمایت بیشتری برخوردار باشد. همچنین خوشحالم که امروز سلطانی‌فر بار مسئولیت سنگین این فدراسیون را از دوش من برداشت به طوری که امروز با کشت و شلوار دامادی در مراسم تودیع و معارفه حضور پیدا کردم تا خوشحالی خود را نشان دهم. البته هر کمکی که از دستم بربیاید در خدمت ورزش کارگری خواهم بود و سعی خواهم کرد از رییس آینده فدراسیون حمایت لازم را داشته باشم.

او افزود: در طی این مدت ما سعی کردیم انجمن آتش‌نشان‌ها را هم راه‌اندازی کنیم و در مسابقه‌های آینده آتش‌نشان‌ها حضور داشته باشیم. همچنین ورزش شرکت‌ها را راه‌اندازی کردیم و امیدوار بودیم که میزبان آسیایی این رقابت‌ها باشیم.

وی گفت: من از بازرس و خزانه‌دار خود که در طی این مدت به صورت افتخاری با فدراسیون ورزش کارگری همکاری کردند و یک ریال دریافت نکردند تشکر می‌کنم و مجددا دست وزیر را می‌بوسم که بار سنگین این فدراسیون را از دوش من برداشت. من بیش از هزار روز برای فدراسیون کارگری کار کردم و سعی کردم در جهت توسعه ورزش کارگری فعالیت کنم.

در ادامه این مراسم ابراهیم صادقی‌فر معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از فعالیت سید امیر حسینی در طی دو سال اخیر گفت: ما در طی این دو سال بحث ارتقای ورزش کارگری را داشتیم و امیرحسینی توانست با تجربیات خود، حرکت رو به رشدی را در ورزش کارگری ایجاد کند و جایگاه خوبی را در عرصه‌های بین‌المللی برای ورزش کار گری رقم بزند.

او گفت: وزارتخانه در طی چند سال گذشته در جهت کاستن از محدودیت‌ها و کمبود منابع مالی تلاش زیادی داشته و این فدراسیون با وجود تمام محدودیت‌های مالی توانست جایگاه خوبی را در بین سایر فدراسیون ها با کاهش هزینه‌ها داشته باشد. همچنین در رشد ورزش زنان امروز ما جایگاه بسیار خوبی را در ورزش کارگری کسب کرده‌ایم.

صادقی فر خاطرنشان کرد:‌ من فکر نمی‌کنم سایر فدراسیون‌ها که از منابع مالی خوبی برخوردار هستند همانند فدراسیون ورزش کارگری این قدر روان و راحت کار کنند. هدف ما از ورزش کارگری رسیدن به بهره‌وری و ایجاد نشاط و سلامتی در بین ورزشکاران کارگر است که در حال حاضر به اعتقاد من به این اهداف دست پیدا کرده‌ایم. ما سعی خواهیم کرد در هفته کارگر زنگ ورزش را در دل کارخانه‌ها ببریم تا کارگران را به نشاط و ورزش تشویق کنیم.

جواد رمزی نیز ضمن تشکر از زحمات سیدامیر حسینی تصریح کرد: من می‌دانم سید امیرحسینی با تمام سختی‌ها و محدودیت‌هایی که داشت اقدامات ارزنده‌ای را برای ورزش کارگری انجام داده است. من طی ۱۸ ماه به عنوان مدیرکل ورزش کارگری در خدمت او بودم و به تمام تلاش‌های او در جهت توسعه ورزش کارگری واقف هستم. تلاش خواهم کرد مسیر موفقیت او را ادامه دهم و قدم موثری را در جهت رشد ورزش کارگری بردارم.

در پایان این مراسم همچنین اکبری مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ضمن حمایت وزارت ورزش از ورزش کارگری خاطرنشان کرد: این فدراسیون همانند ورزش دانشجویی و دانش‌آموزی شرایط خاص خود را دارد و وزارت ورزش همواره سعی کرده بدون دخالت در روند این سه فدراسیون حمایت‌های خود را در جهت رشد و توسعه این سه فدراسیون داشته باشد. تلاش وزارت ورزش بر این است که بتواند در آینده با برگزاری هرچه سریع‌تر مجمع انتخاباتی این فدراسیون، حمایت خاصی را از ورزش کارگری داشته باشد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: