تیم ملی فوتبال ایران صاحب سرود اختصاصی می‌شود

کدخبر: 2196516

بنیاد رودکی که ساخت سه قطعه برای اعزام تیم ملی به جام جهانی روسیه را در دستور کار قرار داده، همچنین در تلاش است که موسیقی‌های ثابت، اختصاصی و همیشگی برای تیم فوتبال کشورمان بسازد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صفی‌پور ـ مدیرعامل بنیاد رودکی ـ در نشستی که عصر امروز (۲۷ فروردین ماه) در فدراسیون فوتبال برگزار شد همچنین از ساخت سه قطعه برای اعزام تیم ملی فوتبال به جام جهانی خبر داد و گفت که خواننده دو اثر آن سالار عقیلی و علیرضا قربانی هستند.

او در این زمینه توضیح داد: دی‌ ماه بود که با فدراسیون فوتبال تفاهم‌نامه‌ای برای تولید سرود اعزام تیم ملی به جام جهانی امضا کردیم. در بسیاری از کشورها تیم‌های ملی و باشگاهی با استفاده از ارکسترها اقدام به ساخت سرود می‌کنند اما تا به حال چنین اتفاقی در ایران رخ نداده بود.

صفی‌پور اضافه کرد: پیشنهاد این کار از طرف بنیاد رودکی به فدراسیون داده شد که مورد استقبال قرار گرفت. بعد از این تفاهم‌نامه در درون بنیاد رودکی نیز مذاکراتی داشتیم و روی اینکه آثار موسیقی ایرانی به شکل ارکسترال ساخته شود توافق داشتیم.

او با بیان اینکه قرار بود از ابتدا به جای یک سرود، چند سرود داشته باشیم، اظهار کرد: اولین کاری که قرارداد آن بسته شد، ساخت اثری با صدای سالار عقیلی، آهنگسازی بابک زرین و شعر احسان افشاری بود. در ادامه به ساخت اثری با صدای علیرضا قربانی، آهنگسازی و رهبری شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران) و شعر ساعد باقری قرار شد.

صفی‌پور بیان کرد: سومین اثر نیز به رهبری و آهنگسازی فریدون شهبازیان (رهبر ارکستر ملی ایران) و شعر عبدالجبار کاکایی در حال ساخت است و اسم خواننده آن بعدا اعلام خواهد شد. دلیل اعلام نکردن نام خواننده نیز این است که ساخت این اثر دیرتر شروع شده و می‌خواهیم کار خروجی پیدا کند.

مدیرعامل بنیاد رودکی همچنین درباره ویژگی‌های این آثار گفت: ما می‌خواستیم این قطعات روحیه حماسی داشته باشد و تمام طبقات جامعه با آن ارتباط برقرار کنند.

او درباره تاریخ اجرای ارکسترها در روسیه نیز گفت: ما برای اینکه بتوانیم علاوه بر ایران در روسیه نیز اجرا داشته باشیم هماهنگی خوبی انجام شد. حتی بنیاد رودکی با کنسرواتوار چایکوفسکی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد و مقدمات سه شب اجرا در روسیه را فراهم کردیم.

صفی‌پور بیان کرد: یک شب پیش از بازی‌های ایران در دوره مقدماتی جام جهانی اجراها روی صحنه خواهد رفت. ۲۴ خرداد در سن‌پترزبورگ، ۲۷ خرداد در سالن کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو و ۲۹ خرداد در کازان اجرا خواهیم داشت. خیلی دوست داشتیم در شهر سومی که ایران بازی داشت اجرا داشته باشیم اما سالن مناسب و مجهزی برای این کار وجود نداشت.

او با بیان اینکه اولین بار است این کار در قالب ارکسترال انجام می‌شود، اظهار کرد: هر کاری را با قالب خودش مقایسه کنید. قدم بعدی ما این است موسیقی‌های ثابت، اختصاصی و همیشگی برای تیم فوتبال بسازیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی اظهار کرد: کار بزرگ هزینه بزرگ می‌خواهد، ما از کارهای سهل‌الوصول به سمت کار سخت‌تر رفتیم. شاید خیلی قطعات نیازی به حمایت فدراسیون و بنیاد نداشته باشد اما کار ارکسترال هزینه و انرژی و توانمندی‌های زیادی می‌خواهد. اتفاق خوب در این سطح رخ داده است. اگر فکر می‌کردیم کار خوبی نیست وقت خودمان، مردم و فدراسیون را نمی‌گرفتیم.

او همچنین خبر داد که اجراهای روسیه با قیمت مناسب بلیت‌فروشی خواهد شد.

در این نشست مهدی تاج ـ رییس فدراسیون فوتبال ایران ـ نیز حضور داشت و مطالبی را مطرح کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: