مدیر بحران سازمان راهداری:

آماده باش راهداری برای مواجهه با سیلاب در جاده ها/هموطنان از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند

کدخبر: 2196410

نصر گفت:به دلیل شدت بارش های اخیر، در ساختار جاده ها مشکلاتی به وجود آمده و برای رفع آن ،سازمان راهداری در ۲۲ استان کشور به حالت آماده باش است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت هوا و تداوم بارش ها طی روزهای آتی گفت:هم اکنون بیشتر در استان های شمالی و غربی کشور شاهد بارش هستیم و تا ساعات آینده از میزان بارش ها در غرب کاسته و این سامانه تا ظهر سه شنبه در مرکز و شرق کشور فعال است.

وی افزود: میزان بارش ها به حدی بوده است که ارتفاع برف در نقاطی به 40 سانتیمتر رسید و این سامانه بارشی از عصر فردا بیشترین فعالیت خود را در شمال شرق کشور خواهد داشت.

وی درباره توصیه به باغداران گفت: در مناطقی مانند سواحل جنوبی دریای خزر ، کرمانشاه،کردستان، همدان و آذربایجان باغداران با یک سری تمهیدات می توانند تاثیر سرما را کاهش دهند .

وظیفه تصریح کرد:با توجه به اینکه امشب در بعضی از نقاط میزان درجه برودت به صفر خواهد رسید هموطنان در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت سفر وسایل ایمنی سفر را به همراه داشته باشند.

بر اساس این گزارش نصر مديركل دفتر بحران و تجهيز ماشين آلات سازمان راهداری در ادامه برنامه در خصوص اقدامات این سازمان در سیلاب های رخ داده در جاده ها تصریح کرد: به دلیل شدت بارش ها و سیلاب ، در ساختار پل ها و شانه های جاده ها و آب نما ها مشکلاتی به وجود آمد ؛از 450 محور مواصلاتی کشور حدود 40 درصد درگیر این بارندگی اخیر شدند که بیشتر در شمال و شمال غرب و در استان هایی مانند خراسان رضوی مشکلاتی را داشتیم .

وی افزود:10 استان کشور درگیر سیلاب و بارش شدید باران بودند که با حضور نیروهای راهداری محورها بازگشایی شد؛ یکی از مشکلات اساسی ما رانش و ریزش سنگ به سطح جاده ها بود و تیم های راهدار ما بلافاصله عکس العمل نشان دادند .

وی توصیه کرد :در این شرایط هموطنان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت:در حال حاضر هیچ انسدادی در راه ها نداریم و تمام محورها باز است و در محورهایی که احتمال خسارت را می دادیم با اطلاع رسانی محور جایگزین را معرفی کردیم؛ در محور هراز بحث نمک پاشی را داشتیم ودر 22 استان آماده باش هستیم و محل های دارای احتمال آبگرفتگی و خسارت را شناسایی و هشدار دادیم و در هر استان به فراخور بارش و خسارت کمیته بحران آن استان نسبت به انسداد محور ها تصمیم خواهد گرفت.

وی افزود: 200 میلیارد ریال خسارت به پل ها و شانه جاده وارد شده است و عملیات ترمیم آغاز شده است و مواردی که در حضور مسافران می توان انجام داد بلافاصله این عملیات انجام می شود و نقاطی که بیشتر آسیب دیده اند مسیرهای جایگزین معرفی و مشکل مرتفع خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: