سازمان هواشناسی اعلام کرد:

نوای بارش باران در اکثر مناطق کشور/کمینه دمای پایتخت ۵ درجه سانتی‌گراد + جدول

کدخبر: 2196393

سامانه بارشی امروز در بخش‌هایی از جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی سامانه بارشی امروز در غرب، بخش هایی از جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی، شرق و شمال شرق کشور فعال بوده و سبب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می شود که بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، این وضعیت از بعدازظهر امروز به تدریج مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور را نیز فرا می گیرد و بتدریج در دامنه های جنوبی البرز از ناپایداری کاسته می شود. بارش ها امروز در مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب همدان، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، غرب اصفهان، قم، نیمه شرقی تهران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

همچنین با تقویت بیشتر جریان های شمالی دمای هوا در شمال شرق کشور 6 تا 8 درجه کاهش می یابد و هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود.

بعدازظهر روز امروز در مناطقی از نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط جنوب با گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

روز سه شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب، نواحی مرکزی، بخش هایی از جنوب، شرق، شمال شرق کشور پیش بینی می شود و شدت بارش ها در ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی چهار محال و بختیاری، جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال فارس، شمال کرمان و خراسان جنوبی پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در نیمه شرقی و بخش هایی از مرکز کشور خواهد بود و سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می شود و در نیمه غربی کشور از شدت ناپایداری کاسته شده و دمای هوا بتدریج افزایش می یابد که افزایش دما در سواحل غربی خزر و اردبیل حدود 8 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

//

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: