حمله به سوریه بازارهای آسیایی را منفی کرد/ کاهش ارزش دلار در برابر یورو و پوند انگلیس

کدخبر: 2196329

با گذشت دو روز از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه انتظار می‌رفت کاهش تنش بر بازارهای مالی تأثیر بگذارد، اما بورس‌های آسیایی امروزهم قرمزپوش شدند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از فرانس۲۴، بورس‌های آسیایی امروز و علی‌رغم گذشت دو روز از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به این اتفاق واکنش نشان داده و منفی شدند.

این درحالی است که کارشناسان بر این باور بودند که سرمایه‌گذاران امیدوارند که شرایط در خاورمیانه پس از حمله غرب به سوریه بدتر نشود.

بامداد روز شنبه سه کشور غربی بیش از ۱۰۰ فروند موشک به سوریه شلیک کردند که این اقدام شدیداً از سوی برخی کشورها نظیر ایران و روسیه محکوم شد. روسیه گفت که این اقدام غیرقانونی بوده و هشدار داد که حمله آمریکا به سوریه می‌تواند به هرج و مرج در روابط بین‌الملل منجر شود.

این حمله زمانی صورت گرفت که بورس‌های آسیایی پس از روزها منفی بودن ناشی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا تلاش می‌کردند تا روند مثبتی را در پیش گیرند. اکثر بورس‌های آسیایی امروز منفی بودند.

شاخص بورس هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ امروز ۱.۱ درصد کاهش یافت.

شاخص کامپوزیت شانگهای نیز ۰.۸ درصد ریخت.

ارزش دلار نیز در برابر یورو ریخت و از ۱.۲۳۳۸ به ۱.۲۳۴۱ دلار در برابر یورو رسید.

ارزش دلار در برابر پوند انگلیس نیز کاهش یافت و از ۱.۴۲۴۱ به ۱.۴۲۵۹ دلار در برابر پوند رسید.

به طور کلی زمان بندی حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه از این رو بامداد روز شنبه تعیین شده بود تا در طول تعطیلات بازارهای مالی در آخر هفته، شوک منفی کمتری به بازارها وارد شود.

با این حال همان گونه که شاهد هستیم علی رغم گذشت دو روز و تأکید دولت ها مهاجم به پایان یافتن عملیات نظامی علیه سوریه، بازارها باز هم به این اقدام واکنش منفی نشان دادند.

شاخص داوجونز نیویورک نیز ۰.۵ درصد افت کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: