گفتمان‌سازی برای توسعه شرق کشور از اهداف همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی

کدخبر: 2195546

دبیر اجرایی دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی ایران گفت: در همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی ایران چگونگی اجرایی کردن برنامه‌ها را برای توسعه شرق کشور با همفکری و هماهنگی صاحبنظران مطرح کرده و گفتمان‌سازی را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد اسکندری ثانی در نشست خبری امروز اظهار کرد: بحث توسعه محور شرق در سال ۶۷ مطرح شد؛ اما بعد از مدتی این مهم به فراموشی سپرده شد.

وی افزود: توسعه اقتصادی با جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی فرآوری نشده و ممانعت از خام فروشی محقق می‌شود.

دبیر اجرایی دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و دومین همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی ایران بیان کرد: در برنامه ششم توسعه بار دیگر بحث توسعه محور شرق مطرح شد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز این مسئله را پیگیری می‌کند.

اسکندری ثانی ادامه داد: دانشگاه بیرجند نیز تلاش دارد با برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها این موضوع را از منظر علمی پررنگ کرده و برای آن راهکارهای تخصصی و علمی ارائه دهد و در این راستا دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و دومین همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی ایران با محوریت ژئوپلیتیک، توسعه محلی _ منطقه‌ای رویکردی در پایداری شرق ایران در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که 28 و 29 فروردین ماه جاری برگزار می‌شود، چگونگی اجرایی کردن برنامه‌ها را برای توسعه شرق کشور با همفکری و هماهنگی صاحب نظران مطرح کرده و گفتمان سازی را انجام می‌دهیم.

دبیر اجرایی دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و دومین همایش ملی جغرافیا و مناطق مرزی ایران بیان کرد: علاوه بر کمیت از نظر کیفی نیز مقالات از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

اسکندری ثانی یادآور شد: طرح توسعه محور شرق برای تمام منطقه مزایایی دارد که این همایش تحقق آن را دنبال می‌کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: