دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با رئیس صلیب سرخ؛

حمایت قاطع صلیب سرخ از هلال احمر ایران/نگرانی از وضعیت سوریه

کدخبر: 2195515

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، در سفر به تهران و دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر، بر حمایت قاطع این فدراسیون از برنامه های هلال احمر کشورمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار «فرانچسکو روکا» با علی صغر پیوندی که در حاشیه بازدید از موزه صلح هلال احمر برگزار شد، طرفین بر توسعه روابط و همکاری های دو جانبه در راستای گسترش فعالیت های بشردوستانه در سطح منطقه و جهان تاکید کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در ابتدا ضمن خوشامدگویی به رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، و قبول دعوت برای بازدید از ایران، گفت: حضور جناب روکا در تهران، نشانه روابط صمیمی هلال احمر ایران و فدراسیون صلیب سرخ است.

پیوندی ضمن ابراز رضایت از روابط دو نهاد هلال احمر و صلیب سرخ، اظهارداشت: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون، حمایت خود را از آقای روکا و برنامه های فدراسیون صلیب سرخ اعلام می دارد و با توجه به رابطه کاری هلال احمر با فدراسیون در سطح حاکمیتی و مدیریتی، انتظار می رود روزهای خوبی برای هر دو نهاد در پیش باشد.

وی با تاکید بر حمایت هلال احمر ایران از سیاست ها و پروتکل های فدراسیون صلیب سرخ، تصریح کرد: برنامه های بین المللی هلال احمر در قالب امدادرسانی، تاب آوری گرسنگی در آفریقا و کاهش ریسک خطرپذیری در حوادث شهری، دنبال می شود.

پیوندی با عنوان این مطلب که می خواهیم ارتباط نزدیک تری با دبیرخانه فدراسیون صلیب سرخ داشته باشیم، افزود: کشور ما در نیمه دوم سال گذشته حوادث تلخی را شاهد بود که زلزله کرمانشاه، مهم ترین این حوادث بود. بطوریکه در این حادثه ۷ شهر و ۱۹۵۰ روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفت و ۶۲۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و بیش از ۹ هزار نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره نقش موثر هلال احمر در امدادرسانی در زلزله کرمانشاه ، گفت: در سفر دبیرکل فدراسیون صلیب سرخ در ۲۹ نوامبر به ایران و کرمانشاه، برنامه عملیاتی مشترک تدوین گردید که انتظار داریم این برنامه با حمایت فدراسیون، هر چه سریع تر اجرایی شود.

پیوندی بر ضرورت برخورداری از کمک های فدراسیون صلیب سرخ تاکید کرد و افزود: ایران، کشوری حادثه خیز است که در طول ۹۳ سال گذشته شاهد وقوع و رخداد تعدادی زیادی از حوادث طبیعی بوده است.

وی بر نقش موثر هلال احمر در امدادرسانی به هموطنان در حوادث و سوانح طبیعی اشاره و اظهارداشت: هلال احمر ایران، با وجود ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات، نقش موثری در امدادرسانی به هموطنان در ایام سفر دارد.

پیوندی به خدمات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خارج از مرزها اشاره کرد و افزود: در ۱۴ کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی، با ایجاد مراکز درمانی و بهداشتی، به افراد فقیر و مستمند، خدمات ارائه می دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به خدمات هلال احمر در منطقه و کشورهایی همچون سوریه، عراق، یمن و...، اشاره کرد و گفت: ارسال محموله امدادی، به این قبیل کشورهای درگیر بحران، از جمله اقدامات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

پیوندی در ادامه به طرح خواسته های جمعیت هلال احمر از رئیس فدراسیون صلیب سرخ پرداخت و افزود: با توجه به ماهیت کار بشردوستانه هلال احمر، انتظار داریم مشکل ویزای کار همکاران پزشک و پرسنل بیمارستان هلال احمر در دوبی، که اخیرا مشکلاتی به وجود آمده است، تسهیل شود.

وی، همچنین بر تسهیل و تسریع در اجرایی شدن برنامه عملیاتی مشترک هلال احمر با فدراسیون صلیب سرخ تاکید کرد و گفت: انتظار داریم با اجرایی شدن این برنامه، از حمایت ها و کمک های فدراسیون برای کمک رسانی به مردم کرمانشاه برخوردار شویم.

پیوندی، به برگزاری همایش ترویج صلح و دوستی در تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به حوادث تلخی که در منطقه شاهد رخداد آنها هستیم، قرار است در 6 ماه آینده همایشی تحت عنوان ترویج صلح و دوستی در تهران برگزار شود، که انتظار داریم فدراسیون در این ارتباط نیز ما را حمایت کند.

سخنان رئیس فدراسیون صلیب سرخ

در ادامه رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، ضمن ابراز خوشنودی از حضور در ایران، بر وجود نقاط مشترک برای گسترش همکاری های دو طرف تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای قبلی که از ایران داشتم، وجود داوطلبان هلال احمر را نقطه قوت کارهای با کیفیت می دانم.

«فرانچسکو روکا»، همچنین حضور جمعیت هلال احمر ایران در سایر کشورها برای ارائه خدمات بشردوستانه را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنده از هلال احمر، حمایت همه جانبه و قاطع خواهم داشت و این اطمینان را به شما می دهم که متعهد به حمایت از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باشم.

وی ، پیگیری موضوع ویزای کار برای بیمارستان دبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این خصوص با مقامات هلال احمر دبی و امارات صحبت خواهم کرد.

روکا با اظهار تاسف از اینکه منطقه خاورمیانه به شدت سیاست زده شده است، افزود: در کنفرانس منا که هفته آینده در بغداد برگزار خواهد شد، این موضوع را مطرح خواهم کرد.

رئیس فدراسیون صلیب سرخ بر عملیاتی شدن برنامه های بشردوستانه تاکید کرد و گفت: در موضوع سوریه، اجازه نمی دهیم هیچ جمعیتی( صلیب سرخ و هلال احمر)، به عنوان یک شو و نمایش استفاده کند.

وی با اذعان به این مطلب که در مورد سوریه ضعف نشان دادیم، افزود: در حال حاضر مهم ترین مسئله بشردوستانه، وضعیت سوریه است.

روکا در ادامه با طرح این مطلب که من روی هلال احمر ایران خیلی حساب کرده ام، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری یکدیگر، راه حل های عملی برای مشکلات منطقه پیدا کنیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: