مدیریت شهری تهران در دی ۹۶؛

زیرگذر‌ گیشا به ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/طرح جدید ترافیک‌ فقط برای درآمدزایی‌ است

کدخبر: 2186012

مهمترین اخبار و رویدادهای مدیریت شهری در دی ماه ۹۶ را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که در آغاز سال جدید به شما وعده دادیم، قرار است در سلسله گزارشهایی که نسبت به عملکرد سالیانه مدیریت شهری تهران تهیه می شود، هر روز عملکرد یک ماه را مرور کنیم، تا در 12 فروردین قضاوتی منصفانه به عملکرد یکساله شهرداری داشته باشیم.

در این گزارش نگاهی به عملکرد مدیریت شهری در دی ماه 96 انداخته ایم.

زیرگذر گیشا به 28 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

پیروز حناچی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به توقف ساخت پروژه زیرگذر گیشا در بزرگراه شهید چمران گفت: علت اصلی توقف این پروژه تأمین نشدن منابع مالی است .

معاون فنی و عمرانی شهردار ی تهران با اشاره به اینکه این پروژه دارای پیمانکار و مشاور است ، بیان کرد: تکمیل این پروژه به 28 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

وی با بیان اینکه این پروژه تا حدودی پیشروی داشته است ،گفت: علی رغم اینکه از خیابان هیچ اقدامی قابل رؤیت نیست ولی بخش هایی از آن ساخته شده است.

اولویت اول طرح ترافیک کاهش آلودگی هوا است

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پیشنهاد اخیر معاونت ترافیک شهرداری تهران پیرامون تغییر در ضوابط و مقررات ورود به محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: تاکنون هیچ لایحه ای در این خصوص در اختیار شورا قرار نگرفته است که بخواهد به عنوان قانون تصویب شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تنها پیش نویسی از مباحثی در مورد تهیه لایحه ای در ارتباط با محدوده جدید طرح ترافیک از سوی معاونت ترافیک شهرداری مطرح شده که با شورا هم در میان گذاشته شده است .

وی افزود: به دلیل اینکه ابهاماتی وجود داشت، قرار شد در جلسات آتی بتوانیم گفتگوهایی با معاونت ترافیک داشته باشیم .

طرح جدید ترافیک فقط برای درآمدزایی است

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح جدید شهرداری تهران برای ضوابط ورود به محدوده طرح ترافیک آن را برنامه ای عجولانه از سوی شهرداری خواند و اظهار کرد: در 4 سالی که ما در شورا بودیم و امسال هم نیمی از آن را در شورا گذراندیم تا روز آخر هیچ بحثی در مورد این طرح نشد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه این لایحه هیچ پیشینه قبلی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نداشته است، اظهار کرد: همین مسئله نشان می دهد که از برج 6 به بعد که این آقایان مسئولیت را قبول کرده اند، این لایحه هم آمده است.

قرار نیست طرح زوج و فرد حذف شود

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: سال ها است که دو طرح ترافیک و زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران اجرایی می شوند و به نظر می رسد که در شرایط فعلی اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد بد نیست.

وی در ادامه افزود: طرح ترافیک و زوج و فرد فعلی کمک می کند تا آرامش در جامعه حاکم و آلودگی هوا کنترل شود و اجرای این طرح ها باید تداوم یابد.

بهتر است پادگان ها در شهر بمانند

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور جلسه شورای شهر تهران خواستار عدم انتقال پادگان 50 هکتاری 06 در محدوده پاسداران و دولت شد.

سالاری با بیان اینکه محدوده خیابان پاسداران و دولت به لحاظ سرانه ترافیک وضعیتی بحرانی دارد، اظهار کرد: قرار است بیش از یک میلیون مترمربع به جای این پادگان بارگذاری شود که در این شرایط اگر قرار باشد پادگان به خارج از شهر برود و چندین برابر بارگذاری شود، بهتر است که پادگان ها در شهر بماند .

شهرداری تهران 52 هزار میلیارد بدهی دارد/ دنبال "ماست مالی" بدهی دولت به شهرداری نیستم

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران در سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: مرتب تذکر دادم انصاف و بی طرفی در گزارش مورد توجه قرار گیرد. در مواردی که فکر کردیم محرمانه است خیلی به اجمال اشاره کردیم و جداگانه در اختیار اعضای شورای شهر قرار خواهد گرفت. وی افزود: تاکنون ۲۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان به صورت دقیق ثبت شده است. بعضی وقت ها می بینم دوستان رسانه ای در عرایض بنده و بعضی از مسئولان شورا و شهرداری دقت نمی کنند و بحث می کنند چرا این اعداد با هم نمی خواند.

درخواست میرلوحی برای انتشار قراردادهای 4 سال گذشته شهرداری

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران پس از شنیدن سخنان شهردار تهران در صحن شورا با بیان اینکه این گزارش کاری مفید و ارزشمند بود و یک معیار و هنجار جدیدی را در کار و فعالیت شهری ارائه داد، اظهار کرد: در بخش قراردادها 50 درصد از طریق مناقصه انجام شده و شاهدیم که طلبکاران دائماً فشار می آورند.

وی افزود: بر همین اساس خواهشمندم سامانه شفافیت قراردادها زودتر عملیاتی شود و همچنین قراردادهای 4 سال گذشته روی سایت قرار بگیرد تا افکار عمومی بدانند چه جفای بزرگی در حق بخش خصوصی شده است.

لزوم شفاف سازی در خصوص وضعیت بازداشتی نفر دوم مدیریت شهری سابق

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به رقم 52 هزار و 100 میلیارد تومانی بدهی شهرداری که از سوی نجفی افشا شد، اظهار کرد: این رقم فی نفسه نقطه ضعف نیست، بلکه در یک اقتصاد رانتی یک نقطه مثبت است، مشروط به اینکه این بدهی صرف تملک دارایی ها شده باشد و عموم مردم از آن نفع ببرند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه 36 درصد پروژه ها پیشرفت قطعی دارد، اظهار کرد: 34 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه ها مورد نیاز است.

درخواست از شهردار برای اعلام نام مفسدان/ تهران در وضعیت بحران درآمد

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ناهید خداکرمی عضو شورای شهر پس از شنیدن گزارش شهردار تهران گفت: مردم محرم ما هستند و حق دارند بدانند که چه کسانی در این شهر فساد کرده اند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه از شهردار تهران می خواهم اسامی مفسدان را با ذکر نام کامل آنها اعلام کند، بیان کرد: مردم باید بدانند چه کسانی در این شهر رفتار ضد اجتماعی انجام می دهند.

وی تصریح کرد: من تقاضا دارم شهردار تهران با قاطعیت وشفافیت نسبت به رانت خواری و نجومی خواری عمل کند و مسائل مربوط به آن را در سایت شهرداری قرار دهند.

افتتاح خط 6 و 7 مترو در سال آینده

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پس از حضور در شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته بخشی از خط 7 مترو افتتاح شد اما به دلیل مشکلات فنی و ایمنی تعطیل شده است و اکنون در تلاش هستیم تا در سال آینده خط 6 و 7 را به طور کامل افتتاح کنیم .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مجوز انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از سوی شهرداری گفت: مردم تهران می دانند که تکمیل خطوط مترو جزء اولویت های شهرداری است و برای حل ترافیک باید حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو را توسعه دهیم اما با کمبود منابع مالی روبرو هستیم.

نجفی 6 سال حامی قالیباف بوده و الان منتقد شده است؟/ علت سکوت او هنگام عضویت در شورای شهر چه بود؟

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به گزارش نجفی درباره عملكرد 12 ساله قالیباف اظهار کرد: نجفی خودش 6 سال با قالیباف زندگی کرده و به او رأی داده است و در حالی گزارش 12 ساله می دهد که 6 سال آن را خود حامی قالیباف بوده است.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: شهردار تهران اول باید پاسخ دهد در آن 12 سال که 6 سالش هم سهم خود او از حیث عضویت در شورای شهر تهران بوده است، چه برخوردی در خصوص حساب های قالیباف داشته و آیا از او یک سئوال کرده است؟

وی با تأکید بر اینکه نجفی بی تحرک ترین و کم حرف ترین عضو شورا بوده است، اظهار کرد: شهردار تهران اکنون باید گزارش 100 روزه بدهد و بگوید که مثلاً من این 5 کار را کرده ام که یکی از آن ها هم مچ گیری بوده است، نه اینکه تمام وقت خود را صرف مچ گیری کرده باشد.

شورای عالی استان ها باید فارغ از سیاسی بازی باشد

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس افتخاری نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در دومین جلسه از دور پنجم شورای عالی استان ها که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای عالی استان ها با اشاره به وجه اشتراک تمامی اعضا اظهار کرد: مهم ترین وجه اشتراک همه ما ارتقای جایگاه شورا، حفظ شأن و منزلت شورای عالی است.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با بیان اینکه شورا فارغ از سیاسی بازی است، گفت: وحدت و تعامل بین اعضای شورای عالی و تعامل با سایر دستگاه ها از دیگر وجوه مشترک ما است.

واكنش شهرداری به زير آوار ماندن يک شهروند در ميدان جانبازان

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی شهرداری منطقه 18 تهران ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه زير آوار ماندن يک شهروند در ميدان جانبازان اعلام کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده اصل موضوع با آن چه در فضا های مجازی و سایت های خبری منعکس شده متفاوت است و از همین رو از رسانه ها و مردم خواهشمندیم با اندکی خویشتنداری ماجرا را دنبال کنند.

گفتنی است، این حادثه در ساعت ١٠ صبح ٢٣ دی ماه (٥ روز قبل) و در محوطه کارگاهی اتفاق افتاده است. ملک مذکور در طرح احداث بزرگراه ٧٦ متری بروجردی قرار داشته که در سنوات قبل به صورت کامل تملک و قسمت هایی از آن تخریب شده بود و فقط بخش هایی از دیوار ها باقی مانده بود که عوامل شهرداری پس از اطمینان از خالی بودن اقدام به آزادسازی پوسته طرح کردند.

شورای حمل و نقل، طرح جدید ترافیک سال ۱۳۹۷ را تصویب کرد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به دنبال برخی سوالات و ابهامات به وجود آمده در خصوص طرح ترافیک سال ۱۳۹۷ به اطلاع عموم شهروندان می رساند که شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بررسی همه جوانب طرح به اتفاق آراء، طرح جدید ترافیک برای سال ۱۳۹۷ را تصویب کرده و بدین ترتیب گام مهمی در مسیر تصویب این طرح در مراجع قانونی برداشته شده است.

همزمان شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با بررسی لایحه پیشنهادی که یک فوریت آن روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶ در صحن شورای شهر به تصویب رسید، نسبت به تعیین نحوه اجرا و نرخ عوارض تصمیم خواهد گرفت.

بر اساس طرح تصویب شده، با هدف کاهش ترافیک در محدوده طرح ترافیک، تغییرات مهمی در نحوه صدور مجوز ها و جنبه های اجرایی طرح ایجاد شده است.

دست فروشان باعث اعتراض کسبه بازار تجریش شده اند

حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در بازدید امروز(پنج شنبه) از بازار تجریش درباره مشکلات بازاریان این منطقه اظهار کرد: بازاریان این منطقه از مسائل ایمنی بازار و حضور دست فروشان که در فروش کسبه بازار مشکل ایجاد کرده اند و از رفت و آمد افراد در محدوده بازار تجریش گله مند بودند.

وی افزود: کسبه بازار اظهار کردند که چندین بار مسائل و مشکلات مطرح شده است، اما هیچکس رسیدگی به آن نکرده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بازار تجریش جزء میراث فرهنگی تهران است، گفت: ما به شهردار منطقه ۱ و اعضای سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد داده ایم تا به مشکلات این منطقه رسیدگی کنند، بازار تجریش میراث فرهنگی شهر تهران به عنوان مرکز گردشگری و هویت شهری مورد توجه گردشگران و هموطنان است.

شورای شهر برای اداره شهر کافی نیست / برخورد با دست فروشان حواشی سیاسی دارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدعلی نجفی صبح امروز در دیدار با رؤسای اصناف تهران که در اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: اصناف فقط نقش تجاری ندارند و در مقاطع مختلف نشان داده اند که در عرصه های اجتماعی و بعضاً سیاسی هم ایفای نقش کرده اند .

شهردار تهران با اشاره به نقش اصناف در حمایت مالی از صندوق های قرض الحسنه، کمک به مساجد و حمایت از نیازمندان اظهار کرد: آن چیزی که از 25 سال پیش در غرب، تحت عنوان مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی مطرح شده در ایران خیلی جلوتر و عمیق تر مورد توجه بوده و اصناف پیشتاز آن بوده اند .

وی با بیان اینکه موضوع شهرنشینی در ایران و جهان متحول شده است، بیان کرد: سالها است که شهرها نقش تعیین کننده ای در سرنوشت بشری پیدا کرده اند.

بکارگیری دستفروشان در شهرداری منطقه 11

کوروش خرد معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 11 تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به معضل رو به افزایش بساط دستفروش ها در معابر عمومی اظهار کرد: شهرداری منطقه 11 همه دستفروشانی که توانایی کار کردن داشته باشند را در 3 بخش فضای سبز، خدمات شهری و بازیافت به کارگیری و استخدام می کند.

خرد با تأکید بر اینکه افراد جذب شده دارای حقوق مکفی و بیمه خواهند بود، گفت: تاکنون تعدادی از دستفروشان در خیابان ولیعصر (عج) شناسایی و برای همکاری دعوت به کار شده اند .

وی افزود: آن دسته از دستفروشانی که دارای معلولیت و یا ناتوانی جسمانی برای فعالیت های سخت باشند نیز طی هماهنگی های صورت گرفته در بازارچه سطح شهری ساماندهی خواهند شد.

سامانه نظارتی 137 شهرداری ناکارآمد است

شورای شهر تهران در سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد سامانه نظارتی شهرداری تهران اظهار کرد: رسیدگی به درخواست ها و گزارشات شهروندان در سامانه 137 کارآمد نیست.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: وقتی در ساعات غیراداری اختلالی در منطقه رخ دهد، بررسی آن به 48 ساعت آینده موکول می شود.

عزم شهردار تهران برای ساماندهی ترافیک/ مشکل ترافیک و آلودگی از بودجه 97 مهم تر است

داریوش قنبری مشاور پارلمانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به رایزنی هایی که این روزها بین مسئولان شهری و نمایندگان مجلس صورت می گیرد، اظهار کرد: بحث آلودگی و تامین بودجه سال آینده، در این جلسات توجه همه را به خود جلب کرده است.

مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک و حمل و نقل عمومی جزء مباحث مهمی است که شهروندان در تهران و برخی از شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند، بیان کرد: طرح برخی مسائل خاص در ارتباط با آلودگی هوا و ترافیک در دیدارهای مسئولان شهری و مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و روز چهارشنبه هم پیشنهاداتی را به کمیسیون های مختلف دادیم تا در راستای حل معضل ترافیک اعتباراتی را اختصاص دهند.

شاهد موازی کاری گسترده در شهرداری تهران هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ما یک موازی کاری گسترده در شهرداری تهران را شاهد هستیم که این بحث در پروژه های شهری رخ می دهد.

وی تصریح کرد: برای مثال در پروژه های عمرانی می بینیم که همزمان اداراتی در معاونت فنی و عمرانی و سازمان زیباسازی برای آن طرحی را تهیه می کنند که این یک برنامه است.

تراکم فروشی در این دوره شهرداری نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به حضور پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری در جلسه امروز گفت: اوگزارشی از رویکردها و سیاست های این دوره از معاونت مربوطه مطرح کرد و در نهایت اعضا نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری به هیچ عنوان تراکم فروشی وجود نخواهد داشت و با توجه به این سیاست، ما باید از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه پروژه های عمرانی استفاده کنیم.

هشدار شهردار تهران به حضور مردم در پمپ بنزین ها پس از زلزله

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران صبح امروز با بیان اینکه افسران کشیک همه دستگاه ها و نهادها پس از وقوع زلزله کاملا آمادگی داشتند، گفت: به محض وقوع زلزله دستگاه ها بدون آنکه چیزی به آنها ابلاغ شود، اقدامات خود را انجام دادند.

نجفی گفت: شهروندان پس از زلزله شب گذشته آرامش بیشتری نسبت به هفته گذشته نشان دادند.

شهردار تهران در توضیح مختصات زلزله شب گذشته افزود: این زلزله در انتهای گسل اشتهارد رخ داد. در این گسل هنوز تنش لزره ای به چشم می خورد و مردمی که در محدوده این گسل به خصوص ملارد سکونت دارند ، باید آمادگی داشته باشند.

تخریب اموال عمومی یک عمل ضد اجتماعی است

ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به حوادث شب گذشته تهران اظهار داشت: من از ماهیت این اعتراضات اطلاعی ندارم اما آنچه مهم است این است که ما از منافع شهر و کشورمان دفاع و مراقبت کنیم.

وی افزود: یکی از این منافع در حوزه شهری وسایل و ساختمان های عمومی شهر اعم از اتوبوس ، معابر و ساختمان های دولتی است.

50 درصد بافت منطقه 9 فرسوده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی مفاخریان، شهردار منطقه 9 تهران در دیدار با محمدرضا جوادی یگانه اظهار کرد: منطقه 9 تهران بر اساس پتانسیل موجود نیازمند تحولات زیرساختی است و لذا برای گام برداشتن در این حوزه انجام مطالعات با هدف برنامه ریزی، بیش از پیش لازم و ضروری است. وی با اشاره به تدوین پیش نویس قرارداد سرمایه گذاری و فاینانس با شرکت های چینی عنوان کرد: با توجه به حجم بالای 8 هزار میلیارد تومانی نیازمند همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برای انجام پروژه های مطالعاتی و تهیه طرح های توجیهی اقتصادی در سطح منطقه هستیم.

حمایت شورای شهری ها از فیلترینگ تلگرام

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،فیلتر پیام رسان تلگرام این روزها حسابی سرو صدا به پا کرده و هر لحظه خبر جدیدی در خصوس رفع یا ادامه فیلتر آن به گوش می رسد.

در این میان نیز عده ای موافق و عده ای مخالف فیلترینگ تلگرام هستند. البته باید این نکته را هم متذکر شویم که تعدادی از حامیان فیلترینگ تلگرام، موافق مقطعی بودن این امر هستند.

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به اینکه فیلترینگ تلگرام با هدف جلوگیری از دسترسی افرادی خاص به آن انجام شد، گفت: این افراد با استفاده از روش های دیگری از فیلتر عبور می کنند و به تلگرام دسترسی می یابند و ما با این کار در واقع کسانی را محدود کردیم که می توانستند بهتر با مردم سخن بگویند، جوان ها را راهنمایی کنند و صف معترضان را از آشوبگران جدا کنند.

قطع برق بوستان نهج البلاغه بی تدبیری اداره برق است

محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به قطعی برق بوستان نهج البلاغه به علت بدهی شهرداری به اداره برق گفت: از اداره برق توقع نداریم برق مکانی که عمومی بوده و عرصه تفرجگاهی مردم است را بلافاصله قطع کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه قطعی برق بوستان نهج البلاغه به خاطر بدهی شهرداری به اداره برق بی تدبیری است، بیان کرد: اگر وضعیت قطعی برق به همین شکل باقی بماند، ناامنی و تبعاتی ناگوار در پی خواهد داشت.

زیرگذر استادمعین، پروژه ای که شاید 15 سال دیگر تکمیل شود/ خاک خوردن شهروندان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه زیرگذر استادمعین که قرار بود اردیبهشت 95 افتتاح شود، هنوز نه تنها به بهره برداری نرسیده، که عملیات عمرانی آن تنها با 37 درصد پیشرفت تا اسفند 95، رها شده است.

پروژه ای که به قول معاون سابق فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار بود یک محله را از بن بست خارج کند، حالا تمام ورودی ها به محله استادمعین را مسدود کرده و خود بن بست شده است.

ملک فروشی آموزش و پرورش برای جبران کسری بودجه/ 70 درصد مدارس غیرانتفاعی پایتخت فرسوده هستند

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری کمیسیون تلفیق برای بودجه سال 97 اظهار کرد: در این کمیسیون تصمیم گرفته شد که آموزش و پرورش مجاز است تمام املاک خود را بدون پرداخت عوارض تغییر کاربردی بدهد که این موضوع یکی از بدترین تصمیمات ممکن بوده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به محدودیت منابع مالی شهر تهران گفت: سرانه های آموزشی و خدماتی در سطح محلات توزیع شده است، اما با این تصمیم کمیسیون تلفیق ، به نوعی در اندک اختیارات مدیریت شهری تهران دخالت می شود.

سکونت 15 درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده

به گزارش خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدرضا میرصادقی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره نوسازی بافت فرسوده گفت: تاکنون 40 درصد بافت فرسوده تهران و 13/1 درصد بافت فرسوده کل کشور نوسازی شده است.

وی افزود: با اینکه شهرداری و دولت تسهیلاتی را از جمله تسریع در صدور پروانه ساخت، رایگان بودن صدور پروانه و عوارض ساخت و ساز، رایگان بودن انشعابات آب و فاضلاب و گاز در بافت فرسوده در نظرگرفته اند، اما ساکنان بافت های فرسوده خواسته های دیگری از جمله دادن خدمات فرهنگی و اجتماعی به این مناطق را دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: