سلیمی در گفت‌وگو با فارس:

برگزاری همایش‌های بی‌خاصیت برای تحقق شعار سال رهبری راه به جایی نمی‌برد

کدخبر: 2183091

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: برگزاری همایش‌های بی‌خاصیت و ‌دوره‌های آموزشی غیرکاربردی و صرفا تشکیل گروه‌های تلگرامی برای تحقق شعار سال رهبری راه به جایی نمی‌برد.

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اظهار کرد: نگرانیم عده ای امسال هم از هدف اصلی نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب فاصله بگیرند، صرفا چند گروه و کانال تلگرامی تاسیس کنند، چند بیت شعر بسرایند که شعار سال قافیه آن باشد، دوره های آموزشی چگونه حامی کالای داخلی باشیم برگزار می کنند و مواردی از این دست که موجب می شود بعد از گذشت 3 تا 4 ماه موضوع از نظر ما تکراری باشد و دیگر تمایلی برای پیگیری آن نداشته باشیم. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور ادامه داد: این مسئله نه تنها در حوزه حمایت از تولید ملی بلکه در باقی موارد هم اتفاق می افتد و عموما به عملگرایی منجر نمی شود.

وی بیان کرد: یک کار سطحی که عموما در فضای مجازی در قالب گروه های چندهزار نفره که عمدتا کاربردی هم ندارد و یا چند همایش بی خاصیت و چند دوره آموزشی غیرکاربردی که در عموم موارد ابعاد گسترده شعار مورد نظر سنجیده نشده و در سطحی ترین حالت ممکن به آن پرداخته می شود و با گذر زمان نیز از رونق می افتد. سلیمی تصریح کرد: اتفاقا روی سخنم با برادرانی که اعتقاد دارند بیان این گونه مطالب در جامعه ناامیدی ایجاد می کند، آسیب همین جاست که اقداماتی که در بالا ذکر شد حالت اقناع کننده و رضایت بخش به خود بگیرد. این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید ملی، این سخن موضوع تازه ای نیست و بار اول نیست که مطرح شده و تقریبا از سال 88 تا به حال عمدتا سال ها با درون مایه اقتصادی نام گذاری شده، بحث حمایت از کالای داخلی نیز مطرح بوده است و این آغاز راه نیست، بلکه انقلابیون تجربه ارزشمندی از آزمون و خطاهای مختلف در این زمینه دارند و نکته اینجاست که این مبحث یک معادله چند وجهی است که باید به ابعاد گسترده تری از آن پرداخت. وی گفت: بررسی نظام تبلیغات کالا، آسیب شناسی سبک زندگی، بررسی فرهنگ عمومی مصرف، مبارزه با قاچاق و مطالعه و مطالبه تخصصی در این حوزه، آسیب شناسی مناطق آزاد، مطالبه کیفی سازی کالاهای داخلی، ایجاد مطالبه عمومی و بررسی عملکرد برخی شرکت های داخلی که با وجود اقبال عملکرد مناسبی ندارند مانند خودرو سازان، بررسی نظامات گمرک و ده ها مورد دیگر در این عرصه وجود دارد، ولی مشکل آنجاست که مطالبه عموم ما در این حوزه صرفا به تبلیغ کالای ایرانی و تشویق مردم به خرید آن محدود می شود که البته این مورد هم به درستی انجام نمی شود. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور در پایان افزود: باید این نکته را بپذیریم که عموم فعالیت های ما در حوزه تبلیغ و تبیین در مدار صحیح خود نیست و به قول شهید باقری باید بخود جرأت داد که این نوع جنگیدن به درد نمی خورد و لازم است استراتژی در این جنگ عوض شود. انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: