ناصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پارلمان اصلاحات نمی‌تواند جایگزین شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان شود

کدخبر: 2183067

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پارلمان اصلاحات به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین شورای عالی سیاست گذاری شود.

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بر فراکسیون امید اظهار کرد: عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در مجموع قابل قبول بوده و کارکرد فراکسیون امید ربطی به این شورا ندارد.

وی افزود: شورای عالی سیاست گذاری نمی تواند پس از آن که نمایندگان وارد مجلس شدند مسئله ای را به آنها تحمیل کند و به نظر می رسد که در فراکسیون امید حدود 30 درصد اعضا فعال بوده و در سخنرانی ها و مسائل مهم حضور دارند اما دو سوم این لیست حالتی منفعلانه دارند.

ناصری تصریح کرد: نمایندگان کارآمد و پر تحرکی در فراکسیون امید حضور دارند که می توانند با عملکرد مثبت خود نتیجه انتخابات 98 را به نفع جریان اصلاحات پیش ببرند.

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: متأسفانه ساختار کشور ما حزبی نیست و در کارزار انتخابات ائتلاف ها به صورت غیرحزبی است، به همین دلیل احزاب ناچارند که به صورت جبهه ای عمل کنند که این مسئله نیز اقتضائات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: شورای عالی سیاست گذاری توانسته اصلاحاتی در آیین نامه ایجاد کند و ترکیب جمعی خود را تقویت کند تا بتواند در انتخابات 98 مجلس شرکت کند.

ناصری با اشاره به پیشنهاد جایگزین پارلمان اصلاحات به جای شورای عالی سیاست گذاری از سوی برخی اشخاص برجسته اصلاح طلب، افزود: پارلمان اصلاحات به هیچ وجه نمی تواند جایگزین شورای عالی سیاست گذاری شود و تنها در صورتی که مورد دفاع اصلاح طلبان قرار بگیرند می تواند به عنوان نهاد فکری و نظارتی عمل کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: بدیهی است که تنها نهاد اجرایی و عملیاتی جریان اصلاحات شورای عالی سیاست گذاری بوده و اکثریت احزاب اصلاح طلب نیز به ادامه کار این شورا معتقدند.

وی در پایان با اشاره به تعامل دولت و احزاب خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که دولت تعامل خوبی با احزاب و جریان همسوی خود ندارد چرا که بارها توسط اشخاص زبده اصلاح طلب به روحانی توصیه شد که کابینه خود را از میان اصلاح طلبان انتخاب کند اما وی کماکان چهره های اصولگرا را متولی امور اجرایی و سیاسی کشور قرار داده و طبیعتا این مسئله بیانگر آن است که تعامل دولت با احزاب همسوی خود چندان قوی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: