گفت‌وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با حجت‌الاسلام اکرمی؛

از نحوه آشنایی با همسر تا مهریه‌ای که چندین بار پرداخت شد!

کدخبر: 2183064

گفت‌وگوی عیدانه حجت‌الاسلام اکرمی با باشگاه خبرنگاران جوان را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی 76 سال دارد و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است. در انتخابات 92 حجت الاسلام روحانی را برای ثبت نام در انتخابات همراهی کرد، شاید آن روزها به مخیله کسی نمی گنجید که روحانی پیروز انتخابات شود اما از صندوق های انتخاباتی نام روحانی بیرون آمد و اکرمی هم راهی نهاد ریاست جمهوری شد. در ادامه گفت وگوی عیدانه وی با باشگاه خبرنگاران جوان را می خوانید.

**آقای اکرمی متولد چه سالی هستید؟

در سال 1321 متولد شدم. **چه سالی ازدواج کردید؟

در سال 1346 ازدواج کردم.

**چگونه با همسرتان آشنا شدید؟

از طریق دایی همسرم با هم آشنا شدیم، من در قم طلبه بودم و دایی همسرم نیز روحانی بود و از طریق ایشان اقدام کردم.

**خطبه عقدتان را چه کسی خوانده است؟

به یاد دارم آیت الله نصیری خطبه عقدمان را خواند. **مهریه همسرتان چقدر است؟

هفت هزار تومان است و تا به حال هم 5 برابر آن را گرفته اما باز مطالبه می کند (با خنده).

**چند تا فرزند دارید؟

هفت فرزند دارم و البته یکی از فرزندانم شهید شده است. **نوه هم دارید؟

بله، فراوان. **عید امسال کجا می روید؟

ما هر ساله تلاش می کنیم که عید نوروز در مشهد مقدس باشیم و مدتی است که به شهرستان ها می رویم. پارسال هم شیراز بودم و امسال هم بنا دارم به یزد بروم.

**بهترین عیدی که گرفته اید، چیست؟

تا کنون هر سال به مسافرات رفته ام و کسی به من عیدی نداده است، فقط عیدی داده ام.

**برنامه شما برای سال 97 چیست؟

فعلا که در نهاد ریاست جمهوری مشغول انجام وظیفه هستم، به منبر هم می رم و مقاله هم می نویسم، انشالله این روند را هم در سال جدید ادامه می دهم.

**مقام معظم رهبری در سال گذشته بر ارتباطات بی واسطه مسئولان با مردم تاکید کردند. به نظرتان رهبری به چه دلیلی این موضوع را مطرح کردند.

مسئولان باید هر چقدر که امکان پذیر است با مردم ارتباط داشته باشند زیرا این ارتباط برای کشور راهگشا خواهد بود.کشورمان ظرفیت های بسیاری دارد و مسئولان باید با ارتباطات خود از این ظرفیت ها استفاده کنند.

**پیشنهاد مشخص شما در این زمینه چیست؟

از نحوه آشنایی با همسر تا مهریه ای که چندین بار پرداخت شد!

در دولت یازدهم یکی از پیشنهادات بنده که مورد توجه قرار نگرفت، تشکیل اتاق فکر بود. درخواست داده بودم در ریاست جمهوری، وزراتخانه ها و فرمانداری ها یک اتاق فکری تشکیل شود و بگویند نخبگان و فرهیختگان در مسائل اقتصاد مقاومتی و آسیب های اجتماعی اگر پیشنهادی دارند، مطرح کنند تا یک جمع بندی صورت بگیرد و بعد آن طرح عملیاتی شود. الان هم اصرار دارم که در دولت دوازدهم اتاق فکر تشکیل شود تا برای امورات مردم راهگشا باشد.

**شاهد بودیم که اروپایی ها و آمریکایی ها در سال گذشته لفاظی هایی در مورد قدرت موشکی و دفاعی ایران داشتند و بارها خواستار مذاکرات در زمینه موشکی شدند. به نظرتان دلیل طرح این موضوع چیست؟

جمهوری اسلامی موضوع برجام را از ابتدای مذاکرات از مسائل موشکی و دفاعی جدا کرده است. آمریکا و چند کشور دیگر دنیا را میان خودشان تقسیم کرده اند و می گویند، همه باید تسلیم حرف ها و تصمیمات ما باشند و هر چه ما می گوییم دیگر کشور ها اطاعت کنند. اروپا و آمریکا کشوری مستقل همچون جمهوری اسلامی ایران را برنمی تابند چرا که ما شعار نه غربی و نه شرقی را مطرح کردیم. حال اگر کشور هایی همچون سوریه، لبنان و... به دخالت های آمریکا اعتراض کنند و آن را نپذیرند، استکبار می گوید این نفوذ ایران است. ما به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور دفاعی مان را نمی دهیم.

**پیام نوروزی شما به مردم و مسئولان چیست؟

باید همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم، مسئله اصلی امروز جامعه ما که بیکاری و بحث اشتغال جوانان است، باید کشور را در مسیر تولید و رونق قرار بدهیم و به اقتصاد مقاومتی هم بهای عملی بدهیم در این مسیر همکاری و همراهی همه لازم و ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: