موسیقی در خرداد ۹۶؛

انتشار آلبوم و قطعه‌ای ماندگار از دو خواننده/ چالش خواننده معروف با بیماری سخت

کدخبر: 2183054

بهنام صفوی خواننده کشورمان، در خرداد ۹۶ بیماری اش تشدید و راهی بیمارستان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش به اتفاقاتی که در خرداد ۹۶ برای موسیقی کشورمان رخ داد، اشاره می کنیم.

*صبح روز چهارشنبه دهم خرداد ۹۶ ، آلبوم فروغ با صدای علیرضا قربانی منتشر شد. این آلبوم مشتمل بر ۱۰ قطعه به نام های «عاشقانه»، «میخانه درافتاده»، «مستانه می گریزی»، «اشک»، «شهره شهر»، «خرقه رقصان»، «جام صبوحی»، «سجده عقل»، «تا بیکران» و «فروغ» است که بر سروده هایی از شاعران معاصر و کهن «مولانا»، «مسعود کلانتری»، «علیرضا کلیایی» و «فروغ فرخزاد»، ساخته و پرداخته شده است. در این اثر، «بهنام ابوالقاسم» به عنوان نوازنده پیانو، «پدرام فریوسفی»، «میثم مروستی»، «نیلوفر محبی»، «محسن عبادی»، «پانیذ فریوسفی»، «آتنا اشتیاقی»، «میلاد محمدی» نوازنده تار و شورانگیز و «رضا فرهادی» نوازندگان ارکستر زهی بوده اند. همچنین ساز های کوبه ای متنوعی در اجرای قطعات این مجموعه استفاده شده و «زکریا یوسفی»، «بهتاش ابوالقاسم» و «درشن آنند» نوازندگان آن بوده اند. «سامان صمیمی» نیز آهنگسازی بخش نوازندگی کمانچه، سه تار و ویولن را انجام داده است.

* بهنام صفوی خواننده محبوب کشورمان در خرداد ۹۶ دوباره بیماری اش تشدید شد. این خواننده در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تشدید دوباره بیماری خود گفت: این مسئله واقعیت دارد و من در یکی از اجرا هایم که حدود ۱۰ روز پیش بود، گفتم تومور مغزی من به علت بدخیم بودنش، دوباره رشد کرده است و باید فوری برای درمان کامل به آلمان بروم، ولی زمان دقیق آن مشخص نیست.

* در این ماه حمید رضا نوربخش دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از حضور برگزیدگان جشنواره موسیقی نواحی در جشنواره فجر خبر داد و گفت: با توجه به ریل گذاری جدید جشنواره موسیقی فجر در تلاش هستیم امسال ساختار اجرایی جدیدی را به گونه ای طراحی و تا مهر ماه ضمن اعلام اسامی گروه های شرکت کننده، جدول اجرایی این جشنواره را منتشر کنیم. امسال علاوه برگزیدگان موسیقی نواحی ، منتخبان سایر جشنواره ها مانند کلاسیک ایرانی و موسیقی معاصر نیز در جشنواره سی و سوم حضور خواهند داشت.

* قطعه «ای دریغا» از محسن چاووشی و سینا سرلک از جمله محبوب ترین قطعاتی بود که در خرداد ۹۶ و به طور کلی در این سال منتشر شده بود. این قطعه تیتراژ فصل دوم سریال شهرزاد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: