پیام تسلیت رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای درگذشت داریوش شایگان

کدخبر: 2183033

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت داریوش شایگان اندیشمند و متفکر معاصر عرصه فرهنگ ایران را به خانواده وی، اصحاب علم، فضیلت و جامعه دانشگاهی و فرهنگی کشورمان تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

انا لله و ‌انا الیه راجعون

عالمی رفت و عالمی گریست .

رحلت اندیشمند فرزانه، عالم نواندیش، محقق و متفکر روشنفکر دکتر داریوش شایگان، ضایعه‌ای سنگین برای فرهنگ و جامعه دانشگاهی کشور است. ایشان متصف به احیای میراث با عظمت تمدن ایران اسلامی بود و آثار فراوان و ماندگاری در عالم تفکر و تحقیق در ادیان خلق کرد. استاد فقید، داریوش شایگان از جمله بزرگترین روشنفکران معنوی بود که از زمان ظهور پدیده روشنفکری در ساحت فرهنگ ایرانی پا به عرصه وجود نهاد .

شخصیت کم نظیری که از چهره‌های ماندگار، نام‌آور و برجسته علمی، پژوهشی و فرهنگی کشور بود و در طول حیات با برکت خود با تألیف و ترجمه کتاب‌های مختلف و نگارش مقالات متعدد و ترجمه آثارش به فرانسه، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، عربی، ترکی و اسپانیولی میراثی ماندگار در ارتقای جایگاه علم و سپهر روشنفکری ایران و جهان برجای گذاشت .

درغم فقدان ایشان شریکم و از سوی قاطبه علمی و فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درگذشت این والامقام که دانش، اخلاق و ادب را در خدمت تربیت نسل جوان، نواندیش و توانمند بکار گرفت و از اعضای دیرین و مایه فخر و مباهات کتابخانه ملی ایران بودند را به فرهیختگان ایران و به ویژه خانواده آن مرحوم مغفور تسلیت می‌گویم .

از درگاه خداوند بزرگ برای آن فقید سعید،غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می‌نمایم. امید است راه ایشان را که اندیشمندی دوران‌ساز و متفکری آزاد بود پاس بداریم .

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: