کانادا از پایان مناقشه بوئینگ با بمباردیه خبر داد

کدخبر: 2183000

کانادا عدم فرجام خواهی شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در اعتراض به لغو مالیات‌های ضدقیمت شکنی بر واردات هواپیما‌های سری C. شرکت بمباردیه را یک رویداد مثبت تلقی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل ازخبرگزاری فرانسه، دولت کانادا از پایان مناقشه میان شرکت های هواپیماسازی بوئینگ و بمباردیه خبر داد.

کانادا اعلام کرد این که شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ تصمیم گرفته است در اعتراض به لغو مالیات های ضدقیمت شکنی بر واردات هواپیما های سری C. شرکت بمباردیه به فرجام خواهی متوسل نشود، یک رویداد مثبت است.

کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا روز جمعه تاکید کرد این تصمیم مسئولان بوئینگ حرکت مثبتی در روابط دیرین میان کانادا و بوئینگ است.

کمیته تجارت بین المللی آمریکا اواخر ژانویه گذشته به اتفاق آرای اعضا تصمیم گرفت درخواست شرکت بوئینگ را در خصوص اعمال مالیات و حقوق گمرکی سیصد درصدی بر هر یک از هواپیما های سری C. شرکت بمباردیه در بازار آمریکا رد کند. وزیر امور خارجه کانادا تاکید کرد اوتاوا از این که مطلع شد بوئینگ تصمیم گرفته است به این تصمیم کمیته تجارت بین المللی آمریکا اعتراض نکند، خرسند است.

آمریکا تصمیم گرفته بود ۲۲۰ درصد حقوق ضد قیمت شکنی بر هواپیما های غیرنظامی سری C. شرکت کانادایی بمباردیه اعمال کند. مقامات بوئینگ رقیب خود شرکت کانادایی را متهم کرده بودند برای ساخت این هواپیما های غیرنظامی که بین یکصد تا یکصد و پنجاه صندلی دارد یارانه های دولتی گرفته است. اما مسئولان شرکت بمباردیه ضمن رد این ادعا اعلام کردند اعمال مالیات های سنگین بر محصولات بمباردیه با واقعیات موجود به هیچ وجه مطابقت نمی کند.

قوانین تجاری آمریکا هرگز برای چنین کاربردی وضع نشده اند و بوئینگ برای سبقت گرفتن از رقبای خود به یک رویه نادرست و ناعادلانه روی آورده و با این کار شرکت های هواپیمایی آمریکا و مسافران آن ها را از منافع هواپیما های کانادایی محروم کرده است. طبق توافقی که اخیرا میان مسئولان ایرباس و بمباردیه حاصل شده است، بزرگ ترین شرکت هواپیمایی اروپا ۵۰/۰۱ درصد سهام برنامه CSeries بمباردیه را در اختیار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: