یک کمیته کنگره آمریکا خواستار سوال از رئیس فیس بوک شد

کدخبر: 2182978

یکی از کمیته‌های کنگره آمریکا روز جمعه رسما خواستار توضیح مارک زاکربرگ، رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک درباره ماجرای اطلاعات کاربران و تخلفات احتمالی فیس بوک در این مورد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی رسوایی شبکه فیس بوک مبنی بر این که بدون اطلاع کاربران خود، اطلاعات و داده های شخصی ده ها میلیون نفر را جمع آوری کرده و در اختیار یک شرکت انگلیسی قرار داده است، یکی از کمیته های کنگره آمریکا روز جمعه رسما خواستار توضیح مارک زاکربرگ رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک درباره این ماجرا و تخلفات احتمالی این شبکه شد.

پس از آن که فیس بوک روز دوشنبه اذعان کرد شرکت تحلیل داده های انگلیسی "کمبریج آنالیتیکا" که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال دو هزار و شانزده برای ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ کار می کرد، توانسته است به اطلاعات میلیون ها کاربر این شبکه دسترسی پیدا کند، تشکیلات تنظیم مقررات آمریکا و انگلیس تحقیقاتی را درباره این شرکت آغاز کردند.

گرگ والدن Greg Walden رئیس کمیته تحقیق کنگره آمریکا و همچنین فرانک پولان نماینده حزب دموکرات با ارسال نامه ای به شبکه فیس بوک اعلام کردند زاکربرگ با حضور در این کمیته درباره جمع آوری اطلاعات و داده های بیش از پنجاه میلیون کاربر فیس بوک و فروش آن ها بدون اطلاع یا به شرکت انگلیسی مورد سوال قرار خواهد گرفت.

شبکه ­فیسبوک متهم شده که به شرکت انگلیسی کمبریج آنالیتیکا اجازه داده است از داده های ده ها میلیون کاربر این شبکه بدون اطلاع آن ها استفاده کند. گفته می شود این شرکت انگلیسی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها و مدلسازی های ریاضی تلاش کرده است بر مبارزات انتخاباتی در آمریکا تاثیر بگذارد و به این طریق خود را مطرح کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: