بولتون: پیشتر بر اساس دلایل خودم نظراتم را درباره برجام توضیح داده‌ام

کدخبر: 2182975

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت مواضع او علیه برجام تغییر نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جان بولتون ، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و گزینه دونالد ترامپ برای منصب مشاور امنیت ملی این کشور، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به بیان مواضع خود در قبال مسائل مختلف پرداخت.

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه واکنشش به شغل جدیدش در کاخ چیست، گفت: من باید بگویم که همچنان یکی از همکاران شبکه فاکس نیوز هستم. من شغل جدید خود را هنوز آغاز نکرده ام. من حقیقتا عصر امروز انتظار این موضوع را نداشتم. بدیهی است که این مایه افتخار من است که به طور ویژه در وضع کنونی بین المللی به کشورم خدمت کنم. این مایه افتخار من است.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل درباره افشای این موضوع که به ترامپ گفته شده بود به ولادیمیر پوتین به علت پیروزی در انتخابات تبریک نگوید، گفت: زمانی که دیدم که متن این گفتگوی تلفنی افشا شده است، بسیار عصبانی شدم. این اقدامی کاملا غیرقابل پذیرش است. آن ها باید از اقدامات خود شرمسار باشند. به نظرم اینکه شما جمهوری خواه و یا دموکرات باشید و یا اینکه لیبرال و یا اینکه محافظه کار باشید، بر روی این نکته هم نظر هستید که افشای این اطلاعات اقدامی غیرقابل قبول است.

بولتون در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پس از حضور خود در کاخ سفید همانند گذشته عمل می کند و نظرات تند خود را اعلام می کند یا اینکه خود را محدود می کند، گفت: من نظرات خود را دارم. من این شانس را در اختیار دارم که نظرات خود را به رئیس جمهور منتقل کنم. اگر دولت شاهد انتقال آزاد ایده ها بین رئیس جمهور و مشاورانش نباشد آنگاه به رئیس جمهور به خوبی اطلاع رسانی نخواهد شد. این نظر من درباره دولت است.

او در ادامه درباره مواضع تند خود در قبال توافق هسته ای ایران و درخواست جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا برای باقی ماندن در آن گفت: من پیش از این بر اساس دلایل خودم نظراتم را درباره توافق ایران توضیح داده ام. من تاکنون با ژنرال متیس دیدار نکرده ام. من نمی خواهم درباره نظرات وی و آنچه که وی به رئیس جمهور در نهان گفته است، صحبت کنم. ما ممکن است که فرصت هایی برای دیدار با هم داشته باشیم.

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نظر او در خصوص لزوم بودن گزینه نظامی علیه کره شمالی و اینکه آیا نظر وی تغییر کرده است، گفت: پاسخ من همان چیزی است که در یکی از مصاحبه ها با شما اعلام کردم.

او در ادامه مصاحبه خود گفت: معتقدم که همه هم نظر هستند که مشاور امنیت ملی باید دو نقش را بر عهده داشته باشد؛ اول اینکه او باید این موضوع را تضمین کند که رئیس جمهور تمامی گزینه ها را در اختیار داشته باشد و آن ها را در اختیار وی قرار دهد تا تصمیم گیری لازم را انجام دهد. گزینه ها باید به گونه ای به رئیس جمهور ارائه شوند که وجه های مثبت و منفی همه گزینه ها را بررسی کند. به نظرم این موضوعی کلیدی است. به نظرم مشاور امنیت ملی باید به سخنان رئیس جمهور توجه کند و رئیس جمهور هم باید نظرات مشاور امنیت ملی را بشنود. دوم، زمانی که رئیس جمهور تصمیمی را می گیرد آنگاه مشاور امنیت ملی باید هدایت اجرایی کردن آن تصمیم را برعهده بگیرد و این موضوع را تضمین کند که روال اداری آن تصمیم طی شود تا تصمیم اجرایی شود.

بولتون در ادامه در پاسخ به این سوال که در صورت هماهنگ نبودن نظر او و رئیس جمهور آمریکا درباره یک مسئله، آیا او حاضر است نظر یکپارچه کاخ سفید را اعلام کند، گفت: بله کاملا، من این کار را انجام خواهم داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: