استاندار ریف دمشق:

۱۶ هزار نفر از غیرنظامیان غوطه در مراکز اقامتی مستقر شدند/آماده استقبال از ۴۰ هزار نفر هستیم

کدخبر: 2181118

استاندار ریف دمشق با اشاره به خروج ۱۶ هزار غیر نظامی از غوطه شرقی، تأکید کرد که برخی از غیرنظامیان در هنگام خروج زخمی شدند و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «علاء منیر ابراهیم» استاندار ریف دمشق اعلام کرد شمار افراد غیر نظامی که از غوطه شرقی خارج و در مراکز اقامتی مستقر شده اند، تا کنون به 16 هزار نفر رسیده است.

ابراهیم در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» تأکید کرد که 8 هزار نفر از غیر نظامیان به «حرجله»، 6 هزار نفر به «عدرا البلد» و دو هزار نفر نیز به اردوگاه «الدویر» فرستاده شده اند.

وی تصریح کرد که حکومت سوریه برای استقرار 40 هزار غیر نظامی مراکز اقامتی را در نظر گرفته و تجهیز کرده است.

این مسئول سوری خاطر نشان کرد که برآوردها از خروج 20 هزار نفر از غوطه حکایت دارد، ولی برخی از اطلاعات نشان میدهد که شمار زیادی از افراد این منطقه خواستار خروج هستند و برای استقبال از همه شهروندان سوری، دولت این کشور آمادگی دارد.

ابراهیم با اشاره به ممانعت تروریستها از خروج افراد غیر نظامی تأکید کرد که برخی از غیرنظامیان در هنگام خروج زخمی شدند و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه راه را برای غیر نظامیان هموار میکند تا به گذرگاهها برسند، اعلام کرد که چند آمبولانس نیز برای افراد زخمی مستقر است تا بیماران و زخمی شدگان را به بیمارستانهای «القطیفه و المجتهد» منتقل کنند.

استاندار ریف دمشق با اشاره به اینکه به کودکان واکسن به ویژه واکسن فلج اطفال زده شده است، خاطر نشان کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه از دولت خواسته است که همه توانمندی خود را برای پیگیری نیازهای خدماتی و پزشکی شهروندان به کار گیرد.

ابراهیم با اشاره به بازدید وزیر «منابع آب» سوریه از مراکز اقامتی غیر نظامیان در «عدرا البلد» اظهار داشت که سازمانهای بین المللی موجود در سوریه با دولت همکاری دارند، ولی بیشترین تلاش از سوی دولت صورت می‌گیرد.

وی در عین حال اظهار داشت که «در این خصوص به این سازمانها تکیه نداریم» چرا که «ما می‌توانیم مایحتاج شهروندان را فراهم کنیم».

در همین راستا، «ولادیمیر زولوتوخین» سخنگوی رسمی مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد که از طریق گذرگاه «حموریه» حدود 30 هزار غیر نظامی خارج شده اند و خروج همچنان ادامه دارد.

«سرگئی رودسکوی» رئیس اتاق عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه هم تأکید کرد که از زمان آغاز اجرای آتش بسهاس انسانی در سوریه بیش از 44 هزار نفر از غوطه شرقی خارج شده‌اند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: