صدراعظم نوری مطرح کرد؛

جشن چهارشنبه‌‌سوری به یک جنگ خیابانی تبدیل شده است

کدخبر: 2178876

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جشن چهارشنبه‌‌سوری به یک جنگ خیابانی تبدیل شده است، گفت: رویکرد مسئولان فرهنگی عامل‌ اصلی این اتفاق است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه شنبه) برگزار شد، از انفجار ساختمان مسکونی در محدوده خیابان مرتضوی و جیحون به علت انفجار مواد محترقه در ساعت 03:59 بامداد امروز خبر داد و اظهار کرد: بر اثر این حادثه جوانی دچار سوختگی شدید شده است و چند دقیقه بعد هم ساختمان مجاور این منزل مسکونی نیز منفجر شد و بر اثر آن 2 آتش نشان مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری یک مراسم سنتی و آیین یادگاری چندین هزار ساله است ، گفت: در گذشته برای شادی کردن و استقبال از نوروز و برای دفع بلاها و رسیدن به آرزوها در سال جدید ، چهارشنبه سوری را جشن می گرفتند؛ در این جشن فالگوش نشینی ، قاشق زنی و سفره های رنگی مرسوم بوده است، اما این روزها نغمه خوش زردی تو از من ، سرخی من از تو جای خود را به سر و صدای گوش خراش مواد محترقه داده است که نسبتی با روح زیبای این آیین ندارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جشن زیبای چهارشنبه سوری تبدیل به جنگ خیابانی شده است، گفت: مهمترین عامل این اتفاق رویکرد مسئولان فرهنگی و اصرار به نادیده گرفتن جشن های کهن و در مقابل قرار دادن این جشن با آیین دینی است.

وی نقش مدیریت شهری در این زمینه را اساسی دانست و گفت: تاکنون خدمات شهری و آتش نشانی اقدامات شایسته ای در حفظ ایمنی بر عهده داشتند.

صدراعظم نوری با بیان اینکه این دستگاه ها علاوه بر اینکه در حالت آماده باش هستند، اقداماتی نظیر دعوت از اصحاب رسانه و افراد مورد علاقه مردم در پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک و احیای آیین کهن انجام داده اند، گفت: این اقدامات باعث شده است که این سازمان ها علاوه بر عملیاتی بودن به سازمانی کاربردی تبدیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه تیر پیکان فعالیت ها در سال های اخیر، جبران خسارت و مقابله با بحران را نشانه رفته است، گفت: باید رویکرد را تغییر دهیم و بدانیم کاربست تمهیدات ایمنی و پیشگیرانه جوابگو خواهد بود.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در شرایطی که آمار جهانی نشان از افسردگی نگران کننده در مردم کشور ما دارد، گفت: نباید حتی کوچکترین شادی ها را از مردم دریغ کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اتفاقات چهارشنبه سوری غیرقابل پیش بینی نیست، گفت: باید با آمادگی لازم از حوادث دلخراش سال های گذشته جلوگیری کنیم و برای این مهم باید تمامی سازمان های مسئول با هم همکاری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: