مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش‌ و پرورش

بدهی بنیاد شهید برای طرح پراکنده/ بار مالی ۴۰۸ میلیارد تومانی بازگشت ۱۷ هزار جانباز به آموزش و پرورش

کدخبر: 2178254

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش‌ و پرورش گفت: بنیاد شهید بدهی قبلی را پرداخت نکرده و امسال هم به طور کامل پرداخت نشده است یعنی از ۴ سال گذشته به صورت دقیق تسویه نشده است و این بیشتر مربوط به طرح پراکنده است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه شاهد و ایثارگران در سال 65 تحت عنوان رسیدگی به امور فرزندان شهدا و ایثارگران کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در 16 مهر 96٬ شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه مدارس شاهد را مصوب کرد که در آن تصویب و تقویت استاندارد سازی مدارس شاهد سراسر کشور مطرح می شود تا این مدارس به منظور ایجاد تعادل و تناسب ایجاد می شود.

رزاقی با بیان اینکه ضرورت فعالیت اداره شاهد و ضرورت کیفیت بخشی به مدارس شاهد. مورد نظر است، گفت: اساساً مأموریت اداره شاهد، رسیدگی به امر تحصیلی مدارس شاهد و ایثارگر است و مأموریت دوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ مأموریت سوم نیز مأموریت حمایتی نسبت به فرهنگیان ایثارگر است.

وی ادامه داد: امسال یادواره شهدای دانش آموز در آبان ماه برگزار می شود. ما به دنبال این هستیم سهم دانش آموز در دریافت اطلاعات بیشتر شود و در نظر داریم نقش دانش آموزان در فعالیتهای ترویجی بیشتر شود.

رزاقی افزود: در راستای بحث ترویج در حوزه کتاب های درسی تأمل داشتیم و بحث ترویج در همه دوره ها وجود دارد. در فارسی اول ابتدایی خاطرات انقلاب را داریم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید مثل ولی دانش آموز است و فعالیت های پشتیبانی دارد. بنیاد شهید نسبت به دانش آموزان شهید تعهد دارد. انتظار می رود بنیاد شهید در بحث مشاوره، پشتیبانی، کلاس های تقویتی نقش دارد.

وی افزود: بنیاد شهید بدهی قبلی را پرداخت نکرده و امسال هم به طور کامل پرداخت نشده است. یعنی از 4 سال گذشته به صورت دقیق تسویه نشده است و این بیشتر مربوط به طرح پراکنده است.

رزاقی گفت: امیدواریم تابستان امسال چارچوب استاندارد سازی مدارس به صورت نرم افزاری و سخت افزاری تعیین شود. ضمن اینکه 85 مدارس ابزار اولیه هوشمندسازی را دارا هستند. وی ادامه داد: تلاش می کنیم از مهر سال آینده استانداردسازی اجرا شود و چارچوب رعایت شود

وی گفت: قرار نیست این مدارس شبیه تیزهوشان باشد. جزو دغدغه ما این است که با بچه های شاهد با تلاش موفق به ورود به جامعه شوند و استانداردسازی را از این منظر پیگیری می کنیم.

ادامه دارد

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: