مخبر دزفولی مطرح کرد؛

راه‌اندازی پایگاه آماری اطلاعات حافظان و قاریان قرآن کریم/ عضویت نماینده جامعه المصطفی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

کدخبر: 2174121

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی پایگاه آماری اطلاعات حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جلسه 39 شورای توسعه فرهنگی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و با توجه به موضوع تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اعضا به بحث و بررسی پیرامون این موضوع پرداختند.

مخبر دزفولی هم در این زمینه گفت: باید چشم اندازی در این زمینه ترسیم شود که قابل دسترسی باشد؛ شورای توسعه فرهنگ قرآنی در زمینه نحوه و چگونگی تحقق 10 میلیون حافظ قرآن و تعریف حافظ و... باید نظر کارشناسی خود را ارائه دهد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پس از تعریف مفاهیم باید برنامه اجرایی با توجه به زمان بندی مشخص و معین ترسیم شود.

عزم و عمل در زمینه فعالیت های قرآنی لازم است

مخبر دزفولی با اشاره به راه اندازی پایگاه آماری اطلاعات حافظان و قاریان قرآن کریم گفت: بر اساس اطلاعات این پایگاه که با استفاده از آمار همه دستگاه ها جمع آوری شده است، تصمیم گیری های بهتری صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به سخنان یکی از اعضای جلسه افزود: عزم و عمل در زمینه فعالیت های قرآنی لازم است و همه دستگاه ها در این زمینه باید بیشتر فعال شوند؛ شورای توسعه فرهنگ قرآنی آمادگی دارد در این زمینه هرگونه کمک و مساعدت لازم را انجام دهد.

در ادامه جلسه 39 شورای توسعه فرهنگ قرآنی موضوع الحاق قاریان قرآن کریم به مصوبه پیرامون حمایت از هنرمندان مطرح شد و پس از بحث و بررسی اعضاء این موضوع به تصویب رسید.

همچنین با توجه به پیشنهاد رئیس جامعه المصطفی(ص) مبنی بر حضور نماینده وی در جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مقرر شد معاون ذی ربط جامعه المصطفی(ص) در شورا عضویت داشته باشد، دستور بعدی جلسه 39 شورای توسعه فرهنگ قرآنی بررسی «سند راهبردی فعالیت های قرآنی در فضای مجازی» بود که بخش هایی از این سند به تصویب اعضاء رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: