تاکید فرمانده ناجا بر اشراف اطلاعاتی پلیس و افزایش سرعت تصمیم‌گیری

کدخبر: 2174105

فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوادث مختلف به ویژه مسئله چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در همایش معاونین عملیات که صبح امروز در مقرر مرکزی ناجا برگزارشد اظهار کرد:‌ معاونت عملیات از بازوهای ناجا و فرماندهی استان‌ها و وظایفش تسهیل کنندگی اجرای ماموریت فرماندهان و هماهنگی عملیات‌ها است. که در همین راستا بخش مهمی را در نیروی انتظامی بر عهده دارد.

اشتری با اشاره به رویدادهای پیش روی پلیس اظهار کرد:‌ ما باید در مسایل اشراف داشته باشیم و اگر این اشراف نباشد نمی توانیم خوب تصمیم بگیریم. یک فرمانده زمانی می‌تواند تصمیم درستی بگیرد که زمینه‌های تصمیم گیری فراهم باشد و این موضوع با اشراف کامل میسر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از موضوعات با اشراف کامل قابل پیش‌بینی است گفت: به همین دلیل می‌توان از بسیاری موارد پیشگیری کرد. می توان با تجزیه‌ و تحلیل و ارائه راه‌کار تهدیدها و فرصت‌ها را شناسایی کرد و با کنار هم گذاشتن اطلاعات در این زمینه تصمیم گیری کرد.

اشتری با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت تصمیم گیری در ناجا گفت: ما باید در این زمینه سرعت تصمیم گیری را بالا ببریم چرا که در هر جایی که باید وارد عمل می‌شدیم، شده‌ایم اما باید سرعت تصمیم گیری را افزایش دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد:‌ مثلا در موضوع حاشیه نشینی باید مسئله بررسی شده و بر ابعاد مختلف این پدیده اشراف داشته باشیم و آن وقت است که می‌توان تصمیم درست گرفت.

وی با اشاره به ماموریت‌های پیش روی پلیس به چهارشنبه سوری و طرح نوروزی اشاره کرد وگفت: در مورد چهارشنبه سوری باید افرادی که طی یک سال گذشته آسیب زا بودند شناسایی شده و به آنها تذکر داده شود. همچنین باید خودروهایی که اقدام به تخلف می کنند متوقف و نگهداری شوند و خودروها در محل آشوب نیز باید متوقف شوند. این موارد را از هر مدیری که بپرسیم بیش از 70 درصد آن را انجام داده است ولی باز هم بر آن تاکید می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح نوروزی گفت: همه می‌دانیم طرح نوروزی از 24 اسفند تا 15 فروردین انجام می شود اما باید دقت کنیم در اجرای این برنامه در برابر حوادث غیر مترقبه‌ای که ممکن است رخ دهد با تصمیمی مناسب مواجه شویم و با یک اقدام پیشگیرانه مناسب جلوی یک آسیب بزرگ گرفته شود.

وی با اشاره به موضوع اشرافیت گفت:‌ معاونت علمیات دستگاهی است که می تواند این اشرافیت را ایجاد کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: