یونیسف: چاد به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد

کدخبر: 2171857

یونیسف به دلیل ناامنی غذایی، شیوع بیماری‌های مهلک و آوارگی یک بحران بی سابقه در چاد، با انتشار بیانیه‌ای کمک‌های بشردوستانه برای چاد درخواست کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در سال جدید میلادی چهار میلیون و چهارصد هزار نفر از مردم چاد به علت بحران ها و مشکلاتی که این کشور آفریقایی با آن ها مواجه است، به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

فیلیپ بارانی-بیگو نماینده یونیسف در چاد در این بیانیه اعلام کرد بدون تامین نیاز های یونیسف، این نهاد قادر نخواهد بود با بحران غذایی مستمری که چاد با آن روبرو است، مقابله کند و ممکن است حتی خدمات پایه مهمی که این سازمان در حمایت از کودکان این کشور ارائه می کند، تا پایان سال ادامه پیدا نکند.

یونیسف اعلام کرده است برای اجرای طرح خود موسوم به " اقدام بشردوستانه در حمایت از کودکان در سال دو هزار و هجده" در زمینه های مختلف غذایی، آموزشی و درمانی به سه میلیارد و ششصد میلیون دلار نیاز دارد. یونیسف در نظر دارد در این طرح به چهل و هشت میلیون کودک ساکن پنجاه و یک کشور که در سال دو هزار و هجده با مناقشات مسلحانه، فجایع و بلایای طبیعی و دیگر شرایط اضطراری درگیر هستند، کمک کند.

ناامنی غذایی، شیوع بیماری های مهلک و آوارگی یک بحران بی سابقه در چاد به وجود آورده است. یونیسف در نظر دارد بخش عمده کمک های خود را در سال دو هزار و هجده به مقابله با بحران غذایی، تامین نیاز های درمانی و به ویژه آب آشامیدنی سالم در این کشور آفریقایی اختصاص دهد.

سازمان ملل امیدوار است بهبود شرایط زندگی ساکنان حوزه دریاچه چاد، افزایش اشتغال و کاهش فقر به روند تقویت ثبات و امنیت منطقه نیز کمک کند. فقر و بیکاری بستر مناسبی برای ظهور و رشد گروه های افراط گرا از جمله بوکو حرام در حوزه دریاچه چاد شده و خشونت و افراط گرایی در این منطقه موجب گسترش نقض حقوق بشر، حملات به غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی شده است.

کشور های حوزه دریاچه چاد به ویژه خود چاد در سال های اخیر با افزایش افراط گرایی و خشونت طلبی گروه های مسلح به ویژه بوکو حرام، رکود اقتصادی، کاهش بهای مواد اولیه و نفت و همچنین پیامد های تغییرات ناگوار اقلیمی روبرو بوده اند. سازمان ملل معتقد است افزایش تلاش ها و حمایت های مالی به منظور توسعه هر چه بیشتر کشور های حوزه دریای چاد می تواند راه موثری برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در این منطقه باشد.

حل بحران های امنیتی در حوزه دریاچه چاد مستلزم آن است که کشور های منطقه با حمایت جامعه بین المللی تدابیر موثری برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور های منطقه به کار گیرند. آنچه می تواند در مبارزه موثر با افراط گرایان بوکو حرام و برقراری امنیت در حوزه دریاچه چاد موثر باشد، توسعه در درازمدت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: