معاون آموزشی وزارت علوم خبر داد:

پذیرش ۱۰ درصد شرکت کنندگان‌ آزمون دکتری در دانشگاه‌ها

کدخبر: 2171250

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه ۲۳۵ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۹۷ شرکت کردند، گفت: حدود ۱۰ درصد این افراد در آزمون پذیرفته خواهند شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه در بازدید ازحوزه برگزاری آزمون دکتری در دانشگاه کاشان، با بیان اینکه آزمون دکتری سال ۹۷-۹۶ با شرکت حدود ۲۳۵ هزار متقاضی در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال ۱۰ درصد از شرکت کنندگان آزمون دکتری در دانشگاه ها پذیرفته خواهند شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امسال همچون سال قبل ۵۰ درصد نمره پذیرش نهایی این افراد از طریق آزمون سراسری انجام و بقیه در اختیار دانشگاه هاست که ازطریق ارزیابی عملکرد و مصاحبه انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: امیدواریم که به تدریج بتوان بر اساس آن چیزی که در قانون تعریف شده سهم دانشگاه‌ها را در تشخیص و انتخاب داوطلبان مستعد بیشتر شود و سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها کماکان دنبال شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر شریعتی نیاسر افزود: سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها، میدان عمل را برای رؤسای مراکز دانشگاهی فراهم خواهد کرد که متناسب با شرایط اقلیمی، منطقه ای و دانشگاهی بتوانند برخی از تبصره ها و بندهایی را که به امور جاری و تحصیلی دانشجویان مربوط می شود خودشان تصمیم گیری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه یکی از اثرات مهم این تفویض اختیار این است که سطح مسئولیت پذیری رؤسای دانشگاه ها بالا خواهد رفت، خاطر نشان کرد: این تفویض اختیار مساوی است با افزایش سطح مسئولیت پذیری و پاسخ گویی که امیدواریم با اجرای این طرح مسئولان دانشگاه ها بتوانند به خوبی جوابگوی نیاز دانشجویان باشند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: